A flottakezelés rejtett költségei

A gépjármű flottakezelés és az operatív lízing a legtöbb vállalkozás számára igen költséghatékony és racionális választás. Mégis sok cég számára meglehetősen sok fejtörést jelent a szolgáltató kiválasztása, vagy éppen utólag jönnek rá, hogy a bérleti díj mellett sok releváns szempontot nem vettek figyelembe a flottakezelő választás során.

A flottakezelés esetében 3-5 éven keresztül vesszük igénybe a szolgáltatást, így hosszú ideig élvezhetjük annak minden előnyét és hátrányát. Éppen ezért ajánlott előre alaposan megismerni, milyen szolgáltatásra is számíthatunk pontosan. Ez utánajárást, hosszabb döntési folyamatot igényel. Fontos azonban, hogy csak akkor döntsünk egy szolgáltató mellett, ha meggyőződtünk róla, hogy pontosan milyen költségek mellett, és mit is fogunk kapni pénzünkért cserébe. A nem várt rejtett költségekről is idejében, a szerződés megkötése előtt szerezzünk tudomást. Ez pedig nem is olyan bonyolult, mint amilyennek tűnik.

Összegyűjtöttük a flottakezelési szolgáltatások legtipikusabb buktatóit, melyek jelentős, előre nem látott költségeket eredményezhetnek egy vállalkozás számára:

1. Nem minden szolgáltatónál garantált a maradványérték. A garantált maradványérték azt jelenti, hogy nincs utólagos elszámolás a futamidő végén. Miért fontos ez? Amennyiben a flottakezelő a futamidő végén a szerződés megkötésekor rögzített maradványértéknél alacsonyabb áron tudja értékesíteni a gépjárművet, abban az esetben sem számolja fel a különbözetet utólag a flottakezelő a bérlőnek. Garantált maradványértékű konstrukcióval dolgozó szolgáltatót választva, akár millió forintos nagyságrendű előre nem látható költséget is megspórolhatunk.

Az EuroFleet garantált maradványértékű konstrukciót nyújt ügyfelei számára.

 

2. A következő, amire érdemes odafigyelni, az a gépjármű futamidő végén elvárt állapota. Érdemes előre tájékozódni, hogy a szolgáltató a futamidő végén, a gépjármű visszavételekor új vagy korának megfelelő állapotú gépjárművet vár el. Talán nem szükséges részletezni, milyen plusz költségekkel járhat, ha a gépjármű rendeltetésszerű használatából, korából eredő apróbb hibákért is fizetnünk kell a futamidő végén.

Az EuroFleet korának megfelelő állapotú gépjárművet vár vissza a futamidő végén.

 

3. A gépjármű használat során természetes a gumiabroncsok kopása, elhasználódása. Ősszel és tavasszal pedig aktuális a gumicsere. Ez magas költségekkel jár. Érdemes előre tájékozódni, mit tartalmaz a flottakezelési szolgáltatás bérleti díja. Tartalmazza-e az évi kétszeri gumicserét, a nem megfelelő profilmélységű abroncsok cseréjét. Illetve, amennyiben igen, hány alkalommal. Ezen felül pedig a gumicserék menetéről is érdemes informálódni.

Az EuroFleetnél mindig biztosított gépjárműve évszaknak és előírásoknak megfelelő profilmélységű gumiabroncsa. Annyi gumiabroncs biztosított, amennyi szükséges. A Gumiabroncs Menedzsment, azaz a gumiabroncsok szerelése, logisztikája (beszerzés, szállítás, tárolás, nyilvántartás) általunk biztosított. Mindez standard szolgáltatáscsomagunk bérleti díjának részét képezi. Extra szolgáltatás keretében, külön díjazás mellett pedig ügyfelünk kérésére külső helyszínen is elvégezzük a gumicserét.

 

4. A flottakezelési szolgáltatás minőségét egyrészt az mutatja, milyen minőségben, és kik végzik a gépjárművek karbantartását, javítását. Amennyiben a szervizek, karbantartás, javítások hivatalos márkaszervizekben, eredeti, gyári alkatrészekkel és gyári előírás szerint történnek, úgy teljes biztonságban használhatjuk autónkat. Nem kell tartanunk a váratlan meghibásodásoktól, illetve a gyakran ebből eredő balesetektől.

Az EuroFleet mindig a gyári előírásoknak megfelelően, márkaszervizekben, eredeti, gyári alkatrészekkel tartja karban és javíttatja flottáit. Javításainkra minden esetben garanciát vállalunk.

 

5. A flottakezelési szolgáltatás minőségének másik mutatója, hogy mennyire gyorsan és hogyan kezeli az ügyfél problémáit, kéréseit a szolgáltató. Tájékozódjunk előre, mi a folyamata egy baleset bejelentésének, hogyan folynak a kötelező szervizek, milyen feladatok hárulnak ránk, mint ügyfélre, és mi az, amit a szolgáltató átvállal.

Az EuroFleetnél a gyors és szakértő segítség garantálása miatt minden területen (beszerzés, finanszírozás, üzemeltetés, számlázás) saját dedikált kapcsolattartót biztosítunk ügyfeleinknek. Munkaidőn kívül 0-24 órás ügyfélszolgálatunk áll ügyfeleink rendelkezésére, ahol szintén közvetlenül szakértő kollégánkkal veheti fel ügyfelünk a kapcsolatot.

Baleset vagy műszaki meghibásodás esetén kollégáink kategóriaazonos csereautóval sietnek segítségére Magyarország területén.

 

6. Érdemes előre tisztázni, mi történik a hosszabb idejű javítások esetén, amikor nélkülöznünk kell a gépjárművet. Jár-e ilyenkor csereautó, amennyiben igen, mennyi időre, illetve hány alkalommal élhetünk ezzel a lehetőséggel. Jár-e plusz költséggel a szolgáltatás. Amennyiben a flottánkból átmenetileg kiesett gépjárművet rövid távú autóbérléssel kell pótolnunk, megint jelentős plusz költségeink merülhetnek fel.

Az EuroFleet szolgáltatásaival a vállalatok folyamatos mobilitását szeretné biztosítani. Emiatt ügyfeleinknek korlátlan ideig ingyenes, kategóriaazonos csereautót biztosítunk a teljes futamidő alatt Magyarország területén, műszaki hiba, baleset, káresemény esetén. A csereautót a káresemény, műszaki hiba helyszínére szállítjuk.



A fenti pontokon minden esetben érdemes végighaladni, mielőtt flottakezelőt választanánk. Fontos, hogy legyünk tisztában vele, pontosan, mi az, amit a flottakezelés bérleti díja tartalmaz, és milyen esetleges plusz költségekkel kell számolnunk. Így tehát ár-érték arányt mérlegelve érdemes meghoznunk a végső döntést.

*Fenti felsorolásunk természetesen nem teljeskörű, de a legtipikusabb szempontokat tartalmazza, melyek számbavételével érdemes egy árajánlatot mérlegelni, kiegészíteni, korrigálni, hogy összehasonlíthatóvá váljanak.


Az EuroFleet kollégái örömmel állnak rendelkezésére, amennyiben további flottakezeléssel kapcsolatos kérdései lennének. Tovább>>