800 km megtétele egy töltéssel? Újabb japán technológiai forradalom?

Átütő sikert hozhat a villanyautózásban a a japán autógyárak közös fejlesztése.

A villanyautók akkumulátor problémája jól ismert. A jelenlegi lítium-ion és hasonló akkumulátorok nem képesek 250-450 kilométernél nagyobb hatótávolsághoz elegendő töltés felvételére, feltöltésük üteme erősen korlátozott. A tudomány és az ipar jelenlegi állása szerint a szilárdtest-akkumulátorok tudják ezt a problémát áthidalni, és forradalmasítani a nagy hatótávolságú villanyautós közlekedést.

Egy új japán társulás született meg kormányzati segítséggel, ez pedig a LIBTEC (Lithium Ion Battery Technology and Evaluation Center). A LIBTEC célja, hogy megindítsa a szilárd elektrolitos akkumulátorok szériagyártását, mely a szakértők szerint percek alatt feltölthetők, a jelenlegieknél érezhetően nagyobb kapacitásra képesek, és nem melegszenek túl. A programban a teljes japán autóipar részt vesz a nagy akkumulátor-gyártókkal együtt.

A LIBTEC azzal a  céllal jött létre, hogy olyan szilárd elektrolitos akkumulátorcsomagot fejlesszen ki 2030-ra, amely 800 km megtételét tenné lehetővé egy töltéssel, a jelenleg jellemző 400 helyett, a mostani akkumulátorokkal megegyező tömeg, térfogat és ár mellett.

A tökéletesítéshez persze még szükség van néhány évre, a fő problémát a szilárdtest akkumulátoroknál az jelenti, hogy a szilárd elektrolit vezetőképessége jóval gyengébb folyékony társáénál. Jelenleg a Toyota, a Nissan és a Honda, a három legnagyobb japán autógyártó áll a LIBTEC mögött, amelyek mára különféle szövetségeken keresztül minden nagy japán autógyártóval kapcsolatban állnak. Ezen felül két akkumulátor-specialista, a Panasonic és a GS Yuasa is részese a kezdeményezésnek.

Amennyiben a LIBTEC eléri célját, lényegében kiiktatja a jelenlegi villanyautók legnagyobb hátrányát, és megnyitja az utat az elektromos közlekedés gyors terjedése előtt. Ez új korszakot teremtene a technológiában és a közlekedésben.

 

e-auto

 

 

forrás: vezess.hu, e-cars.hu