KAROQ a legújabb városi terepjáró a Skodától

A cseh autógyár legújabb városi szabadidő autójával Skoda KAROQ néven találkozhat az utakon, melyet a Kodiaq kistestvéreként definiálnak. Az autó neve és írásmódja az Alaszka déli partjainál élő őslakosok altuiiq nyelvéből ered. Maga a KAROQ név két kifejezés összefűzéséből ered: a 'KAA'RAQ' (autó) és a 'RUQ' (nyílvessző).

A vadonatúj kompakt SUV modell épp annyira divatos, amennyire kell, épp annyira komplikált, amitől még nem kerülgeti a tulajdonost a frász. Kiváló ár-érték aránya miatt az ember joggal érzi úgy, hogy megkapta a pénzéért, amit várt.

Skoda KAROQ

Három teljesítményszint közül lehet választani, 115, 150 vagy 190 lóerő lehet a produktum, ami 1,0 vagy 1,5 literes benzinest, illetve 1,6 vagy 2,0 literes dízelt jelent. A csúcsszinten széria az összkerékhajtás és a 7 fokozatú DSG-váltó. Ami pedig végképp nagy bónusz: egyszerre rugózik és rettenetesen csendes is garantálva ezzel a tökéletes vezetési élményt.
Méreteit tekintve nem túl nagy (nincs 4,4 m), de az utastere bármilyen mérce szerint elég tágas, ráadásul öblös csomagtartója is van. 479 literes a legszűkebb formájában, de egy kis üléscsusszantgatással mindjárt 527-et kapunk.  Kiválóak az ülések is – az elsők a szokásos VW-filozófia szerinti - alapból keményre tömött, kitalált formájú, de a legkülső rétegükben puha székek, mindenféle motoros állítási lehetőséggel.

Mindezeken túl a ŠKODA KAROQ kamerák, illetve radar- és más érzékelő alapú vezetői segédrendszerek egész sorát kínálja. A gyalogosfelismerő városi vészfékfunkcióval kiegészített első radarasszisztens a gyalogosgázolások megelőzésében segít. A tolatási fékasszisztens és a keresztirányú forgalom asszisztens korlátozott kilátás esetén figyelmeztet a rejtett veszélyekre.
További biztonsági rendszerként egyebek mellett a követési távolság adaptív tartása, az éppen igénybe vett forgalmi sáv tartása, a közlekedési táblák kameraalapú felismerése, a vészhívás-funkció, a közlekedési torlódás asszisztens, illetve a fáradtságérzékelő rendszer is rendelkezésre állhat a ŠKODA KAROQ fedélzetén.
Ezen felül a kompakt SUV-modell már alapkivitelében hét légzsákkal - vezető- és utasoldali első légzsák, első oldallégzsákok, első fejlégzsákok és vezetőoldali térdlégzsák - készül. A gyerekülések felső hevederrel (Top-Tether) és Isofix-rendszerrel rögzíthetők, utóbbi kívánságra az első utasülésen is rendelkezésre áll. Ráfutásos hátsó ütközés esetén speciális kialakítású fejtámlák (Whiplash Optimized Headrests; WOKS) mérséklik a vezető és az első utas számára az ostorcsapás-jellegű mozgásokból származó sérülések veszélyét.
Nem véletlen tehát, hogy A ŠKODA KODIAQ után a ŠKODA KAROQ a márka immár második modelljeként szerezte meg az ötcsillagos minősítést az Euro NCAP törésbiztonság referenciatesztjei során.

 

1:1 méretarányú KAROQ kartonpapírból?

kartonpapír Karoq

A Skoda marketinges szakemberei remek érzékkel célozták meg az autó potenciális – családos -  vevőkörét akkor, amikor megálmodták, majd megépítették kartonpapírból az új SUV életnagyságú modelljét.
A kartonpapírból készült életnagyságú karton-Karoq építése rendkívüli körültekintéssel és alapossággal készült. Misem bizonyítja ezt jobban, mint hogy az elkészítése 10 hétig tartott, több mint 600 munkaóra van benne.
A papírkocsi akkora, mint az eredeti, és tele van gyerekbarát funkciókkal. A készítők nem bízták a véletlenre, az elkészítés előtt ugyanis közvélemény kutatást végeztek a gyerkőcök körében. Megkérdezték őket, hogy mire van szükségük egy autóban.  A gyerekek természetesnek tartják egy autóban a wifit, az iPadet, a projektort és a vezeték nélküli töltőt. Emellett szerencsére klasszikus óvodai kellékek is kerültek a kocsiba: babzsákfotelek, csúszda, játéktároló doboz, filmvetítő, a mennyezeten diszkógömb, a műszerfalon titkos rekesz található.
És, hogy mennyire lesz eredményes ez a kedves marketingfogás? Rövidesen kiderül, ugyanis megérkeztek az első KAROQ modellek, most már élesben megy a játék.


www.vezess.hu, skoda.hu, totalkar.hu, automotor.hu