Itt az új Opel Corsa

Az Opel lerántotta a leplet az új Corsa OPC-ről, amely ötvözi az extrém sportosságot a kiváló mindennapi használhatósággal. A négy méteres kis erőmű 207 lóerős turbómotorja éppoly felvillanyozó, mint agilis viselkedése és sportos formája, de mindez nem csorbítja a jó helykínálatot és komfortot. Világpremierje március elején lesz, a Genfi Autószalonon.

A Corsa csúcsmodellje a legjobb OPC-tradíció szerint már első pillantásra elárulja, hogy a rüsselsheimi tuningrészlegből robbant ki: az OPC-modelleknek fenntartott opálkék fényezés mellett különösen a frontrész kialakítása ötlik szembe, nagy légbeömlőivel. Főképp a fényszórók alatti alumíniumkeretű nyílások jelzik a rokonságot a nagyobb testvérrel, az Astra OPC-vel. Még sportosabbá teszi az erősen kiformált géptető keskeny szegélye, amelyre hátul a dinamikusan domborodó küszöbök rímelnek.

Hátulnézetből a csomagtartó fedelének légterelője kétféle kivitelben készül: a visszafogottabb széria spoiler helyett választható egy feltűnőbb változat, amely nagyobb leszorítóerőt kelt a hátsó tengelyen. Alul a kétcsövű Remus kipufogó diffúzorral övezett csővégei keltenek sportos hangulatot, mégpedig nemcsak látványra, hanem hangzásra is.

Hasonló az érzés az utastérben: a Recaro Performance ülések bármilyen kanyarlabirintus végigszáguldásakor nagyszerűen tartanak. Alul egyenes kormánykerék, OPC-váltógomb, sport-pedálsor és a karakteres OPC-optikájú műszerek teszik teljessé a hatást.

A géptető egy 1,6 literes, 207 lovas turbómotort rejt, amelynek 245 newtonméteres nyomatéka 1900 és 5800/perc között áll rendelkezésre, de szükség esetén 280-ra növeli a túltöltés. Ezt kurta mozdulatokkal kapcsolható hatfokozatú sebességváltó viszi át az első kerekekre, hogy mindössze 6,8 másodperc alatt gyorsítsa nulláról százra a Corsa OPC-t. A csúcssebesség pedig eléri a 230-at. Mindezek ellenére szerény marad a fogyasztás, a kombinált ciklus szerint mért 7,5 liter megfelel 174 g/km CO2-kibocsátásnak.

Az erőt át is kell vinni az útra, ezért az Opel mérnökei a Koni lengéscsillapító specialistáival együttműködve fejlesztettek ki egy olyan futóművet, amely egyrészt abszolút sportos, másrészt kulturáltan komfortos. Ezt az új FSD-technika teszi lehetővé (Frequency Selective Damping, azaz frekvenciafüggő csillapítás): a gátlóban egy második, párhuzamos olajáramlás változtatja a csillapító erőt. Az FSD úgy hat, mint egy hidraulikus erősítő, amely késlelteti a nyomás felépülését. Amint gyorsabban mozog a dugattyú, zár a második olajkör, és ezáltal nő az erő – szinte egyidejűleg a dugattyúmozgással. Ennek megfelelők természetesen a rugók is, amelyek tíz milliméterrel közelebb engedik a Corsa OPC karosszériáját az aszfalthoz, mint a szelídebb testvéreiét. Az elektronikus menetstabilizáló teljesen kikacsolható.

Szintén optimalizálták a kormány hangolását – még direktebben és precízebben reagál a volán mozgatására, és jobb visszajelzést ad. Az úttal az alapfelszerelést képező 215/45 R17 méretű Michelin Performance gumiabroncsok tartanak kapcsolatot. A széria könnyűfém felni turbina-designján keresztül jól látszik a 308 mm átmérőjű első féktárcsa.

Aki még nagyobb fékerőt és jobb útfogást keres, a Performance csomagban találja meg a neki valót, amely a mechanikus Drexler lamellás differenciálzár és kiválóan tapadó 18 colos Michelin gumik mellett még sportosabb futómű beállítást tartalmaz. Nagyteljesítményű Brembo fékrendszer garantál maximális lassulást, az első tárcsák átmérője ekkor 330 milliméter. Ez a csomag végérvényesen sportgéppé teszi az új Corsa OPC-t, amellyel megéri alkalmilag kiugrani a városból a versenypályára, például a Zöld Pokolba, ahol fejlesztették és kipróbálták – a Nürburgring Nordschleifére.

Forrás: autoblog.hu

 

2015.02.04.