Gépjármű flottatanácsok

Hogyan előzzük meg a kárt?

Elég egy figyelmetlen pillanat és a legszebb napra is komoly árnyékot vethet egy apróbb koccanás, egy parkolóházban meghúzott autó, hogy komolyabb balesetekről ne is beszéljünk. Természetesen 100 százalékosan nem lehet felkészülni arra, hogy egy-egy ilyen káreseményt elkerüljön az ember, de sok olyan eszköz van a kezünkben, amivel tehetünk a megelőzés érdekében. Ezekről a lehetőségekről ad nekünk tippeket Nagy Gábor, az MHC Mobility (EuroFleet) gépjármű üzemeltetési vezetője.

Keletkezés módját nézve alapvetően kétféle káreseményt tudunk megkülönböztetni. A parkolóban így találtam helyzetet, és a menet közben keletkezett saját hibás káreseményt. Természetesen a más által okozott baleset sem mellékes, de utóbbi szituációban mi kevesebbet tehetünk annak megelőzéséért, és abban a helyzetben a hibás fél biztosítása alapján rendezik a balesetből adódó károkat. Egy parkolóházban, bevásárlóközpontban szeretünk mindig a bejárati ajtóhoz a legközelebb megállni, de ezeken a helyszíneken, talán pont ez a legnagyobb probléma, hiszen mindenki ezen a zsúfoltabb területen igyekszik parkolni. Ha bejárattól távolabb állunk meg, akkor szinte biztos, hogy lesz helyünk. Valószínűleg el tudjuk kerülni, hogy valaki még mellénk préselje az autóját, és akkor a ki- és beálláskor, akár az ajtó kinyitásakor sérülést okozzon az autónknak. Ezt tovább fokozhatjuk ha eleve a sor szélére, vagy parkolóházban oszlop vagy fal mellé állunk, mert akkor az egyik irányból már biztosítva van az autónk, statisztikailag 50 százalékkal csökkentettük a káresemény esélyét.

Ha mégis úgy adódik, hogy viszonylag szűk helyre kell beparkolni, akkor érdemes megnézni, esetleg rögzíteni a mellettünk álló autók rendszámát, színét, hiszen visszatérve az autóhoz, ha esetleg sérülést észlelünk rajta, például az első lökhárító sarkát horzsoltan találjuk, be tudjuk azonosítani a káresemény okozóját, és így könnyebb lehet feljelentést tenni a konkrét elkövető ellen, ha a sérülésen található festéknyomok színe egyezik. Ez azért fontos, mert hiába van Casco biztosítás egy autón, az a hit, hogy a biztosítás mindent fizet, ebben a formában nem felel meg az igazságnak. Saját hibás káreseménynél az önrészt ugyanis minden esetben meg kell fizetni, ami minimun 100 ezer Ft+ áfa, vagy a kár 10 %-a lehet. Káresemény szempontjából sajnos, ha nem tudjuk bizonyítani a másik fél hibázását, akkor ez a biztosítás szemszögéből saját kárnak minősül. Természetesen, ha a másik fél a hibás a káreseményben, akkor az ezzel járó javítási költségek is őt terhelik, ilyen esetekben biztosan nem kell önrészt fizetni.

Nagyon fontos, hogy bárhol is parkol az autójával, ne hagyjon semmit látható helyen. Hiszen még egy egyszerű esőkabát, vagy egy futócipővel teli reklámszatyor is csábítást jelenthet a tolvajoknak, akik ezeket a dolgokat látva képesek betörni az üveget, sokkal nagyobb kellemetlenséget és kárt okozva, mint amennyit az ott hagyott tárgy tulajdonképpen ér. Értékes tárgyat pedig értelemszerűen azért ne hagyjanak ott, mert akkor nemcsak a kocsiban keletkezik kár.

Az utóbbi időben sokkal erősebb szélviharok jellemzik az időjárást, ezért borús időben érdemes úgy parkolni az autóval, hogy ne legyen közvetlen fa mellett, alatt, vagy rossz állapotú épület mellett, hiszen ilyen körülmények között nagy esély van rá, hogy a leszakadó ágak, leeső cserepek kárt tehetnek az ott álló autónkban.

A menet közbeni saját hibás károkozásnál általában mindig valami figyelmetlenségre vezethető vissza az ok. Éppen ezért nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy telefonáláskor használjunk kihangosítót, tartsuk be a követési távolságot, vezessünk az út és látási viszonyoknak megfelelően, illetve tartsuk be a sebességhatárokat. Ha ezeket betartjuk is megtörténhet a baj, de így kisebb az esélye. Fontos, hogy figyeljünk, hiszen ezeknél a káreseményeknél biztosan nem tudjuk elkerülni az önrész megfizetését, amelyet korábban már említettünk, hogy minimun 100 ezer Ft+áfa összeggel vagy a kár 10%-val kell ilyenkor számolnunk. Előfordulnak vitatott helyzetek, szituációk is. Igazunk bizonyítására alkalmas lehet egy menetrögzítő kamera, 10-15 forint között már egészen jókat lehet megvásárolni.

Nagyon fontos, hogy bármi történt is, a káreseményt 2 napon belül be kell jelenteni a biztosítónak. Lehet, hogy erre nem mindig van lehetőség, de természetesen a körülményekhez képest a lehető leghamarabb meg kell tenni a bejelentést, mert a gyakorlati tapasztalatok alapján biztos, hogy 30 napon túl a biztosító már nem fogja elfogadni a káreseményt. Szintén nagyon fontos, hogy az ügyintézés feltétele és alapja a pontosan kitöltött kárbejelentő lap. Erre minden esetben szükség van. Reméljük tippjeinknek köszönhetően (is) Önnek nem lesz szüksége rá!

Az anyagi és erkölcsi káron túl egy ilyen helyzetben a legnagyobb probléma tulajdonképpen maga az autó hiánya. Hiszen a javítás, a csereautó, az adminisztráció mind-mind idő, az idő pedig pénz és mind kárba vész egy ilyen helyzetben.

Az MHC Mobility (EuroFleet) standard szolgáltatáscsomagjában baleset- és káresemény esetén is biztosítjuk a csereautót többletköltség nélkül!

Ha tetszett a cikkünk, és szeretné Magazinunkat nyomtatott formában is megkapni, kérjük jelezze itt.

Nézze meg készletes céges flotta ajánlatainkat.

Szeretne autót bérelni?

Hívjon minket
+3696519995

Lépjen kapcsolatba velünk

Partnerek

Speedzone.hu TrendFM Gazdasági Rádió Portfolio.hu

Hírlevél

Iratkozzon fel hírlevelünkre.
Értesüljön a legfrissebb információkról és a különleges ajánlatokról.

Honlapunk cookie-kat használ az Ön számára elérhető szolgáltatások és beállítások biztosításához, valamint honlapunk látogatottságának figyelemmel kíséréséhez. Az oldal használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába. A cookie-k kezeléséről IDE kattintva tájékozódhat. Több információ. OK