info@eurofleet.hu
+36305115222
EuroFleet EuroFleet
0
The Cart is empty
  • Flottakezelés
    • Flottakezelési szolgáltatásunk
    • Készletes tartósbérleti ajánlataink
    • Készletes Mercedesek tartósbérlete
    • Készletes Octavia-k tartósbérlete
    • Villanyflotta
    • Nehéz- és speciális teherjárművek
  • Rent a Car
    • Rent a Car szolgáltatásunk
    • Rent-a-car ajánlatok
    • Exkluzív Mercedes-Benz Rent a Car
  • Használtautóink
    • Tanácsok
    • Négyszeres garancia
    • Szolgáltatások
    • Eladó autók
    • Kapcsolat
    • Megközelítés
    • Nyitvatartás
  • eBringaFlotta
    • Hírek, információk, tanácsok
    • Tartós bérlet
    • eBringaFlotta – Előny a felhasználónál
    • +2 kerék
    • Kapcsolatfelvétel
  • Üzemanyagkártyák
  • Rólunk
    • Híreink
    • Karrier
  • Kapcsolat
    • Elérhetőség
    • Munkatársaink
    • Autóflotta katalógus
0
The Cart is empty
  • Főoldal
  • > Használtautó hírek >
  • Kia Stinger GT 3,3 V6 AWD – A név kötelez

Kia Stinger GT 3,3 V6 AWD – A név kötelez

augusztus 3, 2022 Használtautó hírek, Magazin 0 comment

A Hyundai/Kia páros az 1980-as években még csak egy kis mellékszereplő volt az európai piacon. Aztán egyre több, egyre jobb modell jelent meg a vállalat csoport kínálatában is az ezredfordulón, már volt olyan Frankfurti Autószalon, ahol valamennyi német gyártó vezetője látogatást tett a standjukon, alaposan leellenőrizve az akkor már komoly konkurenciának számító dél-koreai termékeket. És nem sokkal később már arra is jutott pénz és energia, hogy olyan szegmensben a németek után eredjenek, mint a GT, azaz a nagy túraautók mezőnye.

Így született meg a GT koncepció autó, amely olyan sikeres fogadtatásra talált, hogy nemsokára Stinger néven megjelent a sorozatgyártású verzió is. Már a névválasztás is sokat mondó, hisz az autó formájában és menetteljesítményében is közel áll egy rakétához, de az angol szó eredeti verziója is beszédes, csípős, fájdalmas ütés. Ugyan a Stinger nem váltotta meg a világot, de mély nyomot hagyott a maga szegmensében, elsősorban a tengerentúlon, de Európában és hazánkban is jól fogytak ezek a modellek, bár mára csak hírmondónak van jelen a piacon, mert átvette szerepét a villanyautó flotta, házon belül az EV6 GT.

De ha visszanézünk a történet elejére, fontos momentum volt, hogy 2014 végén csatlakozott a BMW-t elhagyva Albert Biermann a Kiához nem titkolva, hogy olyan modellek készüljenek, amelyek méltó ellenfelei lehetnek a nagy német hármasnak (Audi, BMW, Mercedes-Benz). Biermann mellett aztán érkeztek többen is pont ezektől a márkáktól erősítve a Frankfurtban felépített design csapatot. Mellesleg ennek az újhullámos Kia csapatnak több magyar tervező mérnök is tagja.   Mielőtt meghatározták volna a Stinger végleges formai paramétereit, tanulmányozták a versenytársakat is. A Stinger 2905 mm-es tengelytávja jelentősen hosszabb, mint az Audi A4-é, a BMW 4-es Gran Coupe-é, az Infiniti Q50-é és a Lexus IS-é, sőt lekörözi a Lexus GS-t és a Mercedes-Benz CLS-t is. A teljes hossz (4830 mm) és a szélesség (1870 mm) ugyancsak több a szegmens szereplőinél, így rendkívül tágas a belső. A Stinger csomagtere is sok versenytársáénál nagyobb, elegendő a hely az utasok poggyászainak, golf táskáknak, és elérhető a komfortos Smart Trunk funkció, azaz a villanymotoros fedélmozgatás.

A Stinger formája farhangsúlyos, a megjelenés legfontosabb elemei a hátsókerék-hajtásra utalnak, ilyen a hosszú gépháztető, a rövid első túlnyúlás, a hosszú tengelytáv, a tágas utastér, valamint a tekintélyes hátsó túlnyúlás is. Vizuális egyensúlya tökéletes, úgy tervezték meg, hogy elegancia és sportosság jellemezze, ne pedig agresszió. A széles első és hátsó nyomtáv, valamint az ajtók körüli süllyesztett kontúrok fokozzák a forma vizuális erejét, míg az övvonal kiemeli a ferdehátú „fastback” sziluettet. Ezeken kívül a külső formaterv elemei funkcionálisak – az orr, a kerékdobok kopoltyúi, a sima fenéklemez és a hátsó diffúzor –, javítják az aerodinamikát. Hátul négy ovális kipufogón távoznak a gázok. Természetesen megvan a Kia márkavédjegy tigrisorr hűtőmaszk is, amely komplex egységet alkot a LED-es fényszórókkal. A kabin alacsony, ezért lapos szögben döntött a szélvédő, és ez a lendület megmarad a hátsó részen is, álló helyzetben is dinamikus oldalnézetet kölcsönözve az autónak. Belül az utasok mindent megkapnak, ami az utazásukat luxusélménnyé varázsolja. A rendkívül puha Nappa bőrből készült kárpitozás is elérhető, az ülések határozottan formázottak, a vezetőnél levegővel szabályozható párnák vannak a háttámlában.

A műszerfalon vízszintes síkban található mindaz, ami a vezetőnek fontos. A középkonzol két részre osztott: az információs- és szórakoztató egységek nagyméretű, színes érintőképernyőről vezérelhetők, illetve azokon jeleníthetők meg, míg alatta a légkondicionáló és a szellőzés vezérlőpanelje található. A kormány a legjobb fogás érdekében természetesen bőrborítású, a műszerpult analóg és digitális egységek kombinációja. A nagy főműszert fémgyűrű keret emeli ki, mutatója pedig tűzpiros. A színes TFT panelen olyan adatok jelennek meg, mint a G-erők (elsősorban oldalgyorsulás kanyarban), pályán a köridők, a motorolaj hőmérséklete, valamint egyéb kiegészítő információk, mint a fedélzeti számítógép, a vezetői beállítások, a navigáció vagy a diagnosztikai adatok. A könnyed, légies ihletésű küllős szellőzők elöl és hátul is megtalálhatók, matt króm keret veszi mindet körbe. A hosszú tengelytáv miatt bőséges mind az első, mind a hátsó lábtér, sőt az alacsony ülőhelyzetből adódóan a fejtér sem szűkös.

A csúcsváltozat V6-os, 3342 köbcentis, közvetlen befecskendezéses, ikerturbós benzinmotorral kapható meg, ami 366 lóerős teljesítményre, 510 Nm nyomaték leadására képes. A V6-os ereje 8-fokozatú automata sebességváltón keresztül mind a négy kerékre jut, hiszen automatikus négykerék-meghajtással érhető el a Stinger. Gyorsulása meggyőző: 5,4 másodperc alatt éri el a 0-100-as sprintet, végsebessége pedig 270 km/órában limitált. Elöl MacPherson felfüggesztést kapott, aminek az alsó lengőkarját kettéválasztották, hátul pedig öt lengőkar dolgozik oldalanként.

Aki szereti a lóerőkben gazdag autókat, annak érdemes adnia egy esélyt az immár hattyúdalát játszó Stingernek, ki tudja meddig lesz még elérhető a modell. Ha nem a legfontosabb a presztízs, akkor a Kia GT-je remek választás lehet, stílusos, élhető, felvértezték minden földi jóval és ráadásul gyors is. És talán ez a legnagyobb élmény a Stingerben, a hamar felépülő nyomaték, a finoman hátba vágó gyorsulás, és a végtelen rugalmasság.

Műszaki adatok

Kia Stinger GT 3,3 V6 AWD

Motor:
3 literes, 24 szelepes, V-elrendezésű, hathengeres, ikerturbós, benzinmotor

Lökettérfogat: 3342 cm3

Legnagyobb teljesítmény:
269 kW (366 LE) 6000/min

Legnagyobb nyomaték:
510 Nm 1300-4500/min

Sebességváltó:
8-fokozatú, automata

Hajtásrendszer:
négykerék-meghajtás

Hosszúság: 4830 mm

Szélesség: 1870 mm

Magasság: 1400 mm

Tengelytáv:  2905 mm

Saját tömeg: 1809 kg

Végsebesség: 270 km/h

Gyorsulás 0-100 km/h: 5,5 s

Tesztátlag: 13,2 l/100 km

A szakember szemével

Takács Péter szenior értékesítési menedzser: “A Kia Stingert volt szerencsém nem csak nekem, hanem Ügyfeleinknek is kipróbálnia a tavalyi őszi Mobilitásnapon. Aki még szeretne egy utolsó aszfaltbetyárt vezetni igazán jó benzinmotorral, aki az alternatív márkák közül szeretne választani a tucat sportautók helyett, annak az egyik legjobb választás a Stinger. Nem jön szembe minden nap, sőt, vezetni hatalmas élmény, nem csak tesztpályán, hanem a valóságban is.”

Tekintse meg további Használtautó ajánlatainkat!

Használtautó Ajánlataink

Hasonló témák

Kia Stinger GT 3,3 V6 AWD – A név kötelez
03aug

Kia Stinger GT 3,3 V6 AWD – A név kötelez

Speedzone – EuroFleet használtteszt: Citroën C4: A kihagyott ziccer
27júl

Speedzone – EuroFleet használtteszt: Citroën C4: A kihagyott ziccer

Leave a reply

Kilépés a válaszból

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Legfrissebb híreink

  • Üzemanyagok hatékonysága – Ezen múlik minden?
    Hírek Hírek, Magazin
  • Trend FM Monitor Délután – Miként frissítsük cégautó szabályzatunkat? – Vendégünk: Lakatos Gergely
    Hírek Hírek, Magazin
  • Újfajta, szódiumos akkumulátor a láthatáron!
    Hírek Hírek, Magazin
  • Kiválasztani a megfelelő digitális útitársakat
    Hírek Hírek, Magazin

Országos központunk

9024 Győr, Dugonics u. 16.
+36 96-519-996
info@eurofleet.hu

Üzletágaink

Ügyelet/asszisztencia

+36 30 511 5222

Flottaértékesítés

+36 30 903 2373

Autóbérlés

+36 30 903 2429

Használtautó értékesítés

+36 30 425 7550

Szolgáltatásaink

  • Flottakezelés
  • Bérautó
  • Használtautó értékesítés
  • eBringaFlotta

Social

  • facebook
  • linkedin
  • instagram
  • youtube

© EuroFleet 2020 | Adatkezelési tájékoztató |   A weboldalt készítette: R-Salus Kft.