
Az EuroFleet prémium használtautó bázisán ezúttal egy kombi került terítékre, amelynek különlegességét az adja, hogy amikor első alkalommal bemutatta ezt a modellt a Toyota, ez az autó volt a világ első hibrid kombija.
Ez a konkrét 2017-es modellévű Auris Touring Sports pedig azért különleges, mert az utolsó modellek egyike, amelyet még Auris név alatt forgalmazott a japán gyártó, a következő nemzedéknél ugyanis visszatértek a Corolla típusnévre. A tesztelt kombit csak 2018 év végén helyezték forgalomba, egy nagyon megkímélt járműről van szó, hiszen futásteljesítménye mindössze 66 ezer km. A Toyotákra már önmagában jellemző a megbízhatóság, további érv e példány mellett, hogy erre is érvényes természetesen az EuroFleet 4x-es használtautó garanciája.
A Toyota 2006-ban a Párizsi Autószalonon mutatta be az Auris első nemzedékét, amelyből még nem készült kombi változat. 2012-ben jött aztán a második verzió, amelynek európai premierjét szintén éppen a francia fővárosban tartotta a Toyota, és az új modellel érkezett az új karosszériaváltozat. Az Auris Touring Sports előrelépést jelentett a Toyota programjában, hiszen megjelenésekor az egyetlen olyan autó volt a családi/kompakt kombik piacán, amely a hagyományos benzines és dízel hajtás mellett full hybrid verzióban is elérhető volt.
A Toyota kombi hatalmas, 1648 literes és több mint 2 méter hosszú csomagteret kínált. Az autó dinamikus formatervezésének köszönhetően ehhez a tágas és kényelmes belső térhez meglepően kis tömeg társult. Számos fejlett technológia gondoskodott arról, hogy az Auris Touring Sports tökéletes megoldást jelentsen mindazok számára, akiknek aktív életstílusa nagy csomagteret kívánt.
A motortérben az 1,8 literes, négyhengeres, Atkinson ciklusú, benzines erőforrás és a villanymotor szépen dolgoznak együtt. A rendszer összteljesítménye mintegy 136 lóerő, és számokra váltva a teljesítmény adatokat, 11,2 s alatt futja le a 100-as sprintet, végsebessége pedig 175 km/h. A különböző üzemmódok közül lehetőség van tisztán elektromos haladásra is, de a választásnál az Eco és a Power opció is adott. A fokozatmentes automatának köszönhetően kényelmes a vezetés, különösen városi zsúfolt forgalomban. Ha ügyesen bánunk a gázpedállal, akkor akár 4 liter alá is bevihető az átlagfogyasztás, de sportosabb vezetési stílus mellett is biztosan kalkulálhatunk úgy, hogy beférünk 5 liter alá.
A Toyota Kaizen (folyamatos fejlődés) filozófiájának megfelelően az Auris modellpalettája évről évre megújult, ez a kocsi a Trend felszereltségi szinttel a kínálat közepén áll. Nincs túl cicomázva, de azok a kényelmi extrák amire szükségünk lehet benne vannak. A műszerfal vezető előtti része még analóg műszerekkel operál, de középkonzolon már digitalizált a világ. A vezetőre forduló műszerfallal a Toyota stílusa sokat javult az Auris idején, ma már egy kicsit múltidéző az elrendezés. Személyes kedvencem a váltókarként funkcionáló kis joystick-kar, amellyel nagyon gyorsan és jól manőverőzhetünk az előre- és hátramenet között.
A konkrét autó kimondottan jó választás lehet azoknak, akik szeretik az „egyszerű, de nagyszerű” dolgokat. Az Auris TS nincs túlbonyolítva, hús-vér autó, a mindennapokban tökéletesen használható, és általánosságban elmondható róla, hogy a megfizethető kategóriába tartozik, hibrid rendszere pedig szinte az örökkévalóságnak szól. A Trend felszereltségben minden benne van, amire szükségünk lehet, az ezüstmetál fényezés pedig kiemeli a fehér céges kombik tömegéből.
Motor:
1,8 literes, 16 szelepes, soros elrendezésű, négyhengeres, benzinmotor
Lökettérfogat: 1798 cm3
Legnagyobb teljesítmény:
100 kW (136 LE) 5200/min
Legnagyobb nyomaték:
142 Nm 4000/min
Sebességváltó:
fokozatmentes automata sebességváltó
Hajtásrendszer:
elsőkerék-meghajtás
Hosszúság: 4595 mm
Szélesség: 1760 mm
Magasság: 1485 mm
Tengelytáv: 2600 mm
Saját tömeg: 1445 kg
Végsebesség: 175 km/h
Gyorsulás 0-100 km/h: 11,2 s
A gépkocsi ára: 7 200 000 Ft
A szakember szemével
Holczer Péter, EuroFleet használtautó értékesítő: “Ezt a Toyota modellt azoknak ajánljuk, akik inkább a városban használják az autót. Ez egy közepesen felszerelt, abszolút családbarát változat. Bomba biztos kiforrott technikával állunk szemben, elég, ha csak megnézzük, hogy kik használják tömkelegével, hiszen a Toyota hibridek mindenhol a taxisok kedvencei. Gyakorlatilag tényleg, hogyha az ember odafigyel rá, minimális karbantartással gondmentesen el lehet vele autózni 5-600 ezer kilométert, és ebben az autóban még csak 66 ezer km van. Szóval remek választás lehet egy 2-3 gyerekes család számára, akár egy többhetes nyaralásra is elegendő hely van benne, egy vállalható extralistával rendelkezik, és a fogyasztása nagyon kedvező, ami a mai világban újra az egyik legfontosabb keresési paraméter.”
Tekintse meg további Használtautó ajánlatainkat!