
A jelenlegihez hasonló cikkek minden esetben azért íródnak, hogy a lehető legtöbb hasznos információval ellássuk leendő és meglévő ügyfeleinket. Amellett, hogy igyekszünk érdekességeket megosztani az olvasóinkkal, nem utolsó sorban szeretnénk tudatos és felelős kerékpárosokat „nevelni”. Pontosan ezért fogunk egy-egy rövid összefoglalót megosztani veletek a kerékpározás és KRESZ viszonyáról.
Abban mindannyian biztosak vagyunk, hogy mindenkinek van egy kép a fejében a kerékpárosokról. Lesz, aki elsőre az országútisokat vizionálja, ahogy szinte autós tempóban kergetik a kilométereket a Balaton felvidéken, mások a vidéki közlekedéssel azonosítják, ahol az idősek a fizikát meghazudtolva tudnak művészi lassúsággal fennmaradni a drótszamáron. Aki pedig sokat jár a fővárosban, biztosan találkozott már a bringás futárokkal, akik felcsapott napellenzővel száguldanak el a veszteglő autók mellett. Rengeteg embernek a közlekedési- vagy munkaeszköze, a hobbija, vagy egyszerűen így akarja megőrizni az egészségét. Legtöbben „ismerik” – de csak szelektíven értelmezik magukra – a szabályokat, ezért nem árt újra és újra tisztázni, hogy mit ír elő a KRESZ kerékpárosok számára, legyen akár lízingelt ebike-od akár biobike-od!
Először is minden forgalomban részvevő kerékpárra fel kell szerelni a kötelező tartozékokat, amelyek nem hiányozhatnak. Így van ez az EuroFleet – MHC Mobility által lízingbe adott ebike-ok esetében is, azaz a flottánkba tartozó eBringák már az átadás pillanatában rendelkeznek a következő kiegészítőkkel.
Lássuk, mik ezek:
Úgy gondoljuk, hogy ezek tényleg nem megugorhatatlan szabályok, nem érdemes ezeken spórolni/kockáztatni.
Le kell szögezni, hogy ugyan jogosítványt nem igényel a kerékpárhasználat, még a lízingelt elektromos kerékpárok esetében sem, viszont ajánlott ismerni a KRESZ fő csapásirányait, hogy biztonságosan tudjunk közlekedni, és emellett a szokásos urban legendekről azért mindenképpen szeretnénk lerántani a leplet.
Közlekedésre alkalmas állapotban
-Nem azért kezdünk az „ittas kerekezéssel”, mert kiemelkedik a többi közül, de fontos tiszta VIZET önteni a pohárba. Kerékpározás esetében nincsen zéró tolerancia, viszont nyomatékosan szeretnénk felhívni a figyelmed a mértékletességre! Amennyiben valaki a biztonságos közlekedésre alkalmatlan állapotban ül kerékpárra (akár szeszes ital fogyasztása miatt), akkor szabálysértést követ el.
Világítás nélkül nem látszol
-A lámpa, mint korábban írtuk, kötelező tartozék, és ennek használata erősen javallott akár napközben is, szürkületben, sötétben pedig kötelező. Véleményünk szerint ezen nincs mit magyarázni, csak ismételni tudunk: Látni és látszani!!!
„Kukásmellény” mikor kell?
-Lakott területen kívül éjszaka és korlátozott látási viszonyok között a kerékpárosnak fényvisszaverő mellényt kell viselnie. Nem kell, hogy „kukás” mellén legyen, vannak kényelmes vállpántok, hevederek, de a bringás kabátok legtöbbje rendelkezik fényvisszaverő képességgel.
Kerékpár úton, vagy az autók között?-Gyakori hullámtörő autósok és bringások között, hogy hol lehet, és hol kell a kerékpárosnak haladni. Egyszerű, ahol van kiépített/kijelölt kerékpárút vagy sáv, akkor ott KELL kerekezni. Ha valaki ennek ellenére az úttesten halad, az bizony szabálytalan.
Gyalogos járda? – Nem járja!
-Ahogy a nevében is benne van, a járdán járni szabad, illetve kisgyerekeknek maximum 5km/h-val tekerni. Így, ha járdára kényszerülünk, ott kizárólag tolni szabad a kerékpárt. És még egy fontos szabály: a járdán a gyalogosnak ultimate előnye van, azaz: bármit csinálhat a járdán – telefonálhat, bámészkodhat, hirtelen irányt változtathat – így akkor is te vagy a hibás, ha belemész.
Rajban, vagy libasorban?
-Nem csupán nem szerencsés egymás mellett bringázni, de nem is szabályos. Ha a kiépített kerékpárúton erre van elegendő hely, akkor mehet a „csit-cset”, amennyiben ezzel a többi közlekedőt nem akadályozzuk.
-Ehhez szorosan kapcsolódik a kerékpárút kötelező használata. Camping-gel, MTB-vel, bérelt eBringával, vagy cargo-val is a bicikliutat kell használnod, ha az ki van építve. Nincsen kivétel.
Egyirányú utcák?
-Belvárosi közlekedés esetében ugyanúgy ránk, bringásokra is vonatkozik többek között az egyirányú utcák szabálya, tehát nem hajthatunk be szembe, hacsak ezt külön tábla nem engedélyezi.
Gyalogos átkelőhely
Ismét a nevében benne van a megoldás: gyalogos átkelőhely, tehát gyalogosan, a kerékpárról leszállva kell átkelni rajta. Nem csak a gyalogosok miatt, hanem az arra közlekedő autósok sem arra számítanak rá, hogy egy 20km/h-val közlekedő kerékpáros hajthat át a zebrán.
Kutya&kerékpár?
-Kerékpározás közben a kutyasétáltatás vagy inkább futtatás szintén gyakori jelenség, de egyrészt balesetveszélyes a kutyusra és a bringásra nézve is, ráadásul tilos is. Mindenki biztonságát szem előtt tartva kérünk, hogy ne így old meg, hogy kedvenced fittebb legyen.
-Sőt le kell, hogy írjuk, hogy a vázon, kormányon vagy hátsó csomagtartón se szállíts senkit, hiszen a nem túl szerencsés végkimenetelt így a legkönnyebb elkerülni.
Nemsokára visszatérünk a folytatással, hiszen nem csupán ennyiből áll a bringás KRESZ ismétlés, de hagyunk időt, hogy a kapott ismereteket feldolgozd, nem akarunk senkit információtengerrel sokkolni.
Addig pörgesd át készletes bérelhető kerékpárjainkat, válaszd ki a számodra megfelelőt az EuroFleet – MHC Mobility eBringaFlottájából!
Tekintse meg készletes eBringaFlotta ajánlatainkat!