info@eurofleet.hu
+36305115222
EuroFleet EuroFleet
0
The Cart is empty
  • Flottakezelés
    • Flottakezelési szolgáltatásunk
    • Készletes tartósbérleti ajánlataink ajándékkal
    • Készletes Mercedesek tartósbérlete
    • Készletes Octavia-k tartósbérlete
    • Villanyflotta
    • Nehéz- és speciális teherjárművek
  • Rent a Car
    • Rent a Car szolgáltatásunk
    • Rent-a-car ajánlatok
    • Exkluzív Mercedes-Benz Rent a Car
  • Használtautóink
    • Tanácsok
    • Négyszeres garancia
    • Szolgáltatások
    • Eladó autók
    • Kapcsolat
    • Megközelítés
    • Nyitvatartás
  • eBringaFlotta
    • Hírek, információk, tanácsok
    • Tartós bérlet
    • eBringaFlotta – Előny a felhasználónál
    • +2 kerék
    • Kapcsolatfelvétel
  • Üzemanyagkártyák
  • Rólunk
    • Híreink
    • Karrier
  • Kapcsolat
    • Elérhetőség
    • Munkatársaink
    • Autóflotta katalógus
0
The Cart is empty
  • Főoldal
  • > BringaFlotta hírek >
  • A KTM kerékpár nem szokványos története

A KTM kerékpár nem szokványos története

december 23, 2021 BringaFlotta hírek, Hírek, Magazin 0 comment

Kétszer is csődbe ment, mára viszont az egyik legnagyobb presztízzsel és technikai nívóval rendelkező kerékpárgyár Ausztriából. Nem csak egy klasszikus európai összeszerelő gyár, hanem saját fejlesztői csapattal rendelkező igazi kerékpármárka. A ‘98-ban világhódító útjára indult narancssárga színvilágán túl, a modern és vagány vázformák úttörője. Az idén 70 éves gyökerekkel rendelkező KTM kerékpárgyár ma már több mint 1500 kerékpárt gyárt naponta. Izgalmas sztori következik az EuroFleet eBringaFlottájában elérhető márkáról.

Írta: Lakatos Gergely

Honnét a KTM név?
Laikus emberek számára ott kezdődik a történet, hogy 1951-ben két ember: Ernst Kronreif és Hans Trunkenpolz Salzburgtól mintegy 40km-re gründolt egy motorkerékpár gyárat Mattinghofenben (KTM). Itt készült az első kerékpár 1964-ben az amerikai motorkerékpárpiaci turbulenciák kivédésére Fleetwing néven. A termelés szépen ütemezetten haladt, de alig készült el 1989-ben az egymilliomodik kerékpár, pár évre rá, 1991-ben az akkori tulajdonos csődöt jelentett.

KTM & KTM Fahrrad – Két külön cég
Nem árt tudni, hogy a KTM Motorkerékpár és a KTM Kerékpár egymástól különálló vállalatok. Bár volt némi jogi huzavona a KTM Motorrad részéről, de a bíróság végérvényesen kimondta, hogy kerékpár esetében csak a Carol Urkauf által tulajdonolt KTM Fahrrad GmbH használhatja a márkát, és a KTM Motorrad vállalat nem.

Viharos időszak
Ekkor érkezett Hermann Urkauf, a salzburgi kerékpárkereskedő, aki többek között KTM kerékpárokat is árult, és megvette csak a kerékpárgyártó részleget.

Igen ám, de 1995-ben ismét csődbe került a KTM Kerékpárgyár, és Hermann Urkauf Amerikában kezdett új életet. Ebből a helyzetből keresett kiutat Frau Urkauf, azaz Fong-Mei Chen asszony

Fong-Mei Chen asszony Taiwanban nőtt fel  hatgyermekes egyszerű iparos család negyedik gyermekeként. Nagyon szeretett tanulni, pedagógusnak készült, de végül a nemzetközi kereskedelmi szakon kötött ki az egyetemen, ahol az egyszerűsítés kedvéért felvette a Carol (Carolina) nevet. A tanulmányok után a kerékpár bizniszben kötött ki, talán nem is kell mondani, hogy Taiwanban és Kínában is egyaránt ez a legkelendőbb közlekedési eszköz.

1984-ben alapította meg saját kerékpáros vállalatát a Carol Cycles-t, ahol címke nélküli kerékpárokat (white label) gyártottak, és adtak el neves világmárkáknak. Egy napon Hermann Urkauf kerékpár forgalmazó kopogtatott be hozzá, és az üzleti kapcsolatból 1988-ban házasság és két gyermek lett.

1995 karácsonyán rettenetesen szomorú volt helyzet, amikor a munkások ott vártak a gyárban, és nem tudták hazavinni a fizetésüket – emlékezik vissza Carol Urkauf, úgyhogy még aznap besétált a bankba, kivette az összes maradék pénzét, és egy vászonszatyorból osztotta ki az emberek jogos bérét. Mindezt annak köszönhette, hogy a taiwani Carol Cycles vállalata akkor nagyobb volt, mint a KTM Fahrrad GmbH.

A Főnix küldetés
Carol ott állt két gyermekkel, egy becsődölt KTM-el Ausztriában, és egy jól menő vállalkozással Taiwanban.  Rövid gondolkodás után, bár alig beszélt németül, amelyet később a cégben tanult meg, keresztnevében megírt küldetését betöltve Főnix madár hamvaiból újjá élesztette a KTM kerékpárokat,  és megtartva a mattighofen-i központot szép új világ köszöntött rájuk.  Hiszen taiwani keresztneve Fong – Főnix madarat, míg a Mei szépséget jelent. Bátor modernizációs lépések következtek, a sablonváz formákról áttértek az egyedi, saját tervezésű modellekre, így érték el a jelenlegi állapotot, ami több mint 600 munkatársat, három gyárat (Ázsia, Csehország, Ausztria) jelent.

Az évek során folyamatosan legalább 10%-os növekedéssel tudtak haladni, már már a világ több mint 50 országában lehet KTM kerékpárt kapni.

Professzionális generációváltás
Carol 25 éven át egyedül vezette a vállalatot, egészen a 2018-as generáció váltásig, amikor is Johanna lánya és Stefan Lumbrunner vették át a stafétát. Carol asszony mind a mai napig tanácsadói minőségben segíti a világmárka fejlődését.

Johanna a KTM minden területét bejárva, szabad döntésének következtében kapta meg a kormányrudat, kezdte a könyvelésen, dolgozott az összeszerelő üzemben, és a tervezői csapat folyamatával is kellőképpen megismerkedett, így a sikeres generációváltáshoz  minden lehetőség adott volt.

“Elég kihívás akad a cégben, nincs semmi értelme magánéletünkben vitatkozni” – vallja Carola asszony a család-munka-magánélet harmónia fenntartása kapcsán, míg Johanna pozitívumként élte meg, hogy  édesanyját a munka oldaláról is megismerhette.

“Különleges érzés olyanokkal együtt dolgozni, akikkel még gyerekként bandáztunk együtt a gyár körül” – nyilatkozta egy osztrák médiumnak Johanna, és valóban a vállalkozás számos mozzanatában tetten érhető a családi miliő.

Kötelező a vállalat operatív hétköznapjaiba való bekapcsolódás, ha a vállalatunkat sikerre szeretnénk vezetni – így lehetne összefoglalni Johanna krédóját.

E-bike – az új sikertörténet
Úgy tartja a mondás, hogy a KTM hozta ki  az első elektromos rásegítésű kerékpárt a piacra. Lehet, hogy egy-két konkurens márka másképp gondolja az elsőséget, de tény, hogy 1994-ben az osztrák sárga angyalnak, azaz az ÖAMTC-nek készítették el az első e-bringákat, illetve 2009-ben jött ki az első elektromos MTB.

Egyszer kipróbálni – szeretni örökké!  Állapítják meg a legtöbben a KTM e-bikejairól, és valóban a számok ezt igazolják vissza. A kezdetek kezdetén az ebike csak a nyugdíjasok és a mozgásban részben korlátozottak számára volt vonzó, de ahogy a fejlődő technika által megjelentek az egyre komolyabb terepező képességgel ellátott e-MTB-k a hard trail és fully kategóriában úgy fiatalodott,  és sportosodott a felhasználói korosztály.

Öt évvel ezelőtt az e-bike 10% részesedéssel bírt, ez ma már alulról súrolja az 50%-ot. Ettől függetlenül az önerővel hajtott kerékpárok nem fognak végleg kikopni a piacról, hiszen ez két külön sportág, életstílus, a kettő nem zárja ki egymást.

A mozgás boldogsága!
A mozgás boldogságát értékesítjük –  a KTM filozófia szerint, és ez valóban igaz is, hiszen a kerékpár extrém módon emocionális termék – szinte mindenkinél sok boldog gyerekkori emlék köthető hozzá. Nem csoda, ha ezek után olyan felhasználói köszönetmondások érkeznek be a KTM-hez mint a legutóbbi, amiben az egyik vásárló az e-kerékpározásnak köszönhetően a tüdejének 30%-ról 60%-os javulását köszönheti.

Az ebike a technikai fejlődésnek köszönhetően gyorsabb életciklussal cserélődik, ami nem csak az üzletnek, hanem a felhasználóknak is örömteli. Míg egy bio-bike-ot átlag 10 évente cserélnek, egy pedelecknél ez 3-5 év.

A KTM Fahrrad története kalandos kezdetek után Carol Urkauf vezetésével stabil talapzatra került, és lendületes, kitartó tekeréssel eljutott a világ élvonalába. Ezért is öröm számunkra, hogy az osztrák prémium márkával sikerült elindítanunk az együttműködést – reméljük ezt eBringaFlottás ügyfeleink is kedvelni fogják.

Ez a cikkünk az EuroFleet Magazin 2021/6 számában jelent meg. Ha tetszett a cikkünk, és szeretné Magazinunkat igényelni, kérjük jelezze itt.

Tekintse meg eBringaFlotta ajánlatainkat:

eBringaFlotta ajánlatok

Hasonló témák

Újabb partnerünk a környezettudatosság felé vezető úton!
21jún

Újabb partnerünk a környezettudatosság felé vezető úton!

Behaviour HR Club üzleti reggelijén jártunk!
17jún

Behaviour HR Club üzleti reggelijén jártunk!

Leave a reply

Kilépés a válaszból

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Legfrissebb híreink

  • Magyarországon elsőként az MHC Mobility-től – Elektromos kiszállító furgonokra vált a TESCO
    Hírek Hírek, Magazin
  • Speedzone – EuroFleet használtteszt: Skoda Karoq: Itt nincsenek kamuk
    Hírek Használtautó hírek, Hírek
  • Mobilitásnap Varsóban – Utazás a mobilitás jövőjébe!
    Hírek Hírek, Magazin
  • Megjelent az EuroFleet Magazin idei harmadik száma
    Hírek Hírek, Magazin

Országos központunk

9024 Győr, Dugonics u. 16.
+36 96-519-996
info@eurofleet.hu

Üzletágaink

Ügyelet/asszisztencia

+36 30 511 5222

Flottaértékesítés

+36 30 903 2373

Autóbérlés

+36 30 903 2429

Használtautó értékesítés

+36 30 425 7550

Szolgáltatásaink

  • Flottakezelés
  • Bérautó
  • Használtautó értékesítés
  • eBringaFlotta

Social

  • facebook
  • linkedin
  • instagram
  • youtube

© EuroFleet 2020 | Adatkezelési tájékoztató |   A weboldalt készítette: R-Salus Kft.