info@eurofleet.hu
+36305115222
EuroFleet EuroFleet
  • Flottakezelés
    • Flottakezelési szolgáltatásunk
    • Készletes tartósbérleti ajánlataink
    • Készletes Mercedesek tartósbérlete
    • Készletes Octavia-k tartósbérlete
    • Villanyflotta
    • Nehéz- és speciális teherjárművek
  • Rent a Car
    • Rent a Car szolgáltatásunk
    • Rent-a-car ajánlatok
    • Exkluzív Mercedes-Benz Rent a Car
  • Használtautóink
    • Tanácsok
    • Négyszeres garancia
    • Szolgáltatások
    • Eladó autók
    • Kapcsolat
    • Megközelítés
    • Nyitvatartás
  • eBringaFlotta
    • eBringa SZEZONBÉRLET
    • Készletes eBringaFlotta ajánlat
    • Hírek, információk, tanácsok
    • Tartós bérlet
    • eBringaFlotta – Előny a felhasználónál
    • +2 kerék
    • Kapcsolatfelvétel
  • Üzemanyagkártyák
  • Rólunk
    • Híreink
    • Karrier
  • Kapcsolat
    • Elérhetőség
    • Munkatársaink
    • Autóflotta katalógus
  • Főoldal
  • > Hírek >
  • Fejtörő – Volkswagen ID.5 Pro

Fejtörő – Volkswagen ID.5 Pro

december 21, 2022 Hírek, Magazin 0 comment

A Volkswagen a „Way to ZERO” szlogen mellett indult el az elektromos autó fejlesztésében és viszonylag egyszerű módszer mellett ID jelzővel és sorszámmal illeti eme modelljeit. Lapunk hasábjain korábban már olvashattak tesztet az ID.3-as és ID.4-es modellről is. A villanyautók sorozatát most az ID.5-ös kupéval folytatta a VW, és ezzel talán nemcsak a vevőknek, hanem saját magának is okozott fejtörést. Az ID.4 és az ID.5 modell ugyanis rendkívül szoros rokonságban áll egymással, szubjektív és objektív szempontok alapján is nagyon nehéz dönteni a két modell közül, de tesztünkben igyekszünk bemutatni az ID-5-ös pozitív tulajdonságait.

A tesztelt Pro verzió egy viszonylag egyszerűbb felszereltségi szintnek számít az ID palettán. Létezik belőle egy GTX verzió is, de az már duplamotoros kivitelben, 299 lóerős teljesítménnyel és némi optikai plusszal csábít. Ha az alapverziónál maradunk, a műszaki alapok szinte teljes egészében megegyeznek az ID.4-es modellével, az akkumulátor 77 kWh nettó kapacitással bír, és gyári adatok szerint akár 500 km (WLTP) feletti hatótávolságot is elérhetővé tesz. Mindez talán igaz is lehet, ha városban, hűtés és fűtés nélkül használjuk az autót, de novemberi időjárásban, elsősorban autópályán való közlekedéssel mi 350-370 közötti hatótávolságot tudtunk elérni fűtés használata mellett, ami azért 21 kWh körüli átlagfogyasztást jelent. A kocsi legnagyobb teljesítménye 204 lóerő, és a teljesítményt számokra váltva 8,4 másodperces (0,1 -el jobb az ID.4-hez képest) gyorsulással számolhatunk álló helyzetből 100 km/h-s sebességig, az elektromosan szabályozott végsebesség 160 km/h, amely a hazai útviszonyok és közlekedési szabályok mellett ideálisnak mondható. A legnagyobb környezetvédelem egyébként talán pont ez egy elektromos autóban, hogy miután tisztában leszünk azzal, hogy „piroslámpás” gyorsulás vagy egy autópályás vágta mennyi energiát emészt fel, sokkal jobban meggondoljuk, hogy mikor és milyen mértékben lépjünk rá a gázpedálra.

Az összes ID. modellhez hasonlóan a Volkswagen első e-SUV kupéja is a márka modulrendszerű elektromos hajtáskoncepciójára (MEB) épül. Az alacsony, 0,26-os (ID.4 0,28) légellenállási együttható növeli a hatékonyságot, és tovább bővíti a jármű hatótávolságát. Ezt a tulajdonságot erősíti a szélesre nyíló, aerodinamikus formájú csomagtérajtóba integrált spoiler is. A jármű elején az elektromosan vezérelt hűtőnyílások csak akkor nyílnak ki, amikor szükség van rájuk, így optimális marad a légáramlás. Az ID.5 minden szögből önállóságot és egyediséget sugároz. 

A karakteres LED-technológia az első és a hátsó fénycsíkkal összetéveszthetetlenül az ID. család tagjaként azonosítja az ID.5-öt. Számos elem, így a látványos lökhárító, a festett ajtópanelek és az új tetővonal különbözteti meg az ID.4-től. Itt érdemes elmerülni a méret adatokban is. Az ID.4 kialakítása leginkább egy klasszikus kombit, az ID.5 meg ahogy már említettük is, egy kupét idéz meg. Ennek ellenére, ha tételesen végig futjuk a méret adatokat akkor kiderül, hogy talán nagyobb a kupé, hiszen a nyújtottabb far és a lejtősebb tetővonal együttese azt a kettős jelenséget produkálja, hogy az ID.5 csomagtartója alaphelyzetben nagyobb, ledöntött hátsó üléstámlákkal viszont valamivel kisebb benne a hely. A fejtér az ID.5-ben hátul valamivel szintén kisebb, de a különbség 180-190 cm-es magasságig szinte nem érzékelhető, megfelelő hely jut a hátul utazóknak is.

Az ID.5 nemcsak egyszerűen bővíti az ID. családot, a Volkswagen további újdonságokat is bemutatott benne. A kupét a 3.0 verziószámú ID. szoftverrel szerelték fel, amellyel más funkciók mellett javult a töltési teljesítmény, és elérhetővé vált a hangvezérlés. A flotta által szolgáltatott adatok és a legújabb generációs segédrendszerek felhasználásával a Volkswagen az automatizált vezetés felé is megtette a következő lépést. A szabványos Mode 3 kábel használatával az ID.5 akár 11 kW-tal is tölthető váltakozó áramú (AC) berendezésről. Gyorstöltő állomáson a töltési teljesítmény viszont az azonos hajtáslánccal szerelt ID.4 125 kW-ja helyett 135 kW a plafon.

Az ID.5 műszerfala is nagyon hasonló a testvérmodellekéhez. Fizikai gombok és kapcsolók nélkül készül, így kimondottan visszafogott és modern hatást kelt. Érdekesség egyébként, hogy a közelmúltban jelent meg egy tanulmány, amelyet a VW vásárlók között készítettek, és a vevők zöme kimondottan ragaszkodik a gombokhoz és kapcsolókhoz, így elképzelhető, hogy ezt a belső tér építési stratégiáját átgondolja a gyártó. Addig is marad a vezető előtti 5,3 col képátlójú, kompakt kijelző, amiben három mező jeleníti meg a legfontosabb információkat, köztük az akkumulátor pillanatnyi állapotával és a hatótávval. A vezető a kijelző jobb oldalán található nagyméretű billenőkapcsolóval választhatja a menetfokozatot és a parkolóreteszt, míg a kormánykeréktől balra elhelyezett kezelőpanel a világítás- és látásfunkciókat gyűjti egybe, a fényszórók számára pedig automatikus üzemmód is rendelkezésre áll. Középen található az enyhén a vezető felé forduló központi érintőképernyő, amelynek 10 col átlójú képe már egy táblagép méretének felel meg. E felületről kezelheti a vezető a telefon, a navigáció, az infotainment, a vezetői segédrendszerek és a járműbeállítások minden funkcióját, miközben egyaránt igény szerint konfigurálhatja a kezelőfelületet és a kezdőképernyőt. A kijelzőfelület alatti ferde területen a hangerő és a hőmérséklet állítócsúszkái kaptak helyet. Az új, 3.0-ás verziójú ID. szoftver több fejlesztést is magában foglal, például a természetes hangvezérlést (“Hello ID”). Most már tanulni is képes, és hozzáfér online információkhoz a felhőben. A belső tér hangulatos megvilágítása érdekében az Ambient Lighting funkcióban akár 30 szín közül is választhatunk. A We Connect járművezető számára nyújtott szolgáltatásai között megtalálhatóak a valós idejű forgalmi adatok, az online térképfrissítések, a töltőállomásokra vonatkozó információk, a webes rádió és még sok más. A Car2X-kommunikációval a VW teljesen új szintre emeli a biztonságot. A Volkswagen-flotta kompatibilis járműveitől származó adatokat, valamint az akár 800 méter sugarú körben található infrastruktúrától kapott jeleket képes helyben, a másodperc törtrésze alatt feldolgozni, így figyelmeztetni tudja a járművezetőt a veszélyes területekre, balesetekre és torlódásokra, de az ID.Light a vezetőtérben vizuális figyelmeztetésekkel is segíti a vezetőt.

Összességében elmondhatjuk, hogy a teszt során nagyon megkedveltük az ID.5-ös modellt a zord időjárási körülmények között levezetett teszt kilométerek ellenére. Korábban az ID.4-est is dicsértük, hogy mint autó rendkívül jó kocsi, villanyautóként voltak számunkra hiányosságai. Nos, az ID.5 ebben a tekintetben is előrébb lépett, hiszen a fogyasztása, hatótávolsága javult, töltési sebessége pedig nőtt. Most már talán csak egyetlen hiányossága maradt, ez pedig a „népautó-hoz” képest magas ár. A villanyautó palettán ugyanis ár/érték arányban azért lehet találni a Volkswagen-nél jobb ajánlatot.

Műszaki adatok

Volkswagen ID.5 Pro

Motor:
elektromos motor

Legnagyobb teljesítmény:
150 kW (204 LE)

Legnagyobb nyomaték:
310 Nm

Sebességváltó:
automatikus, egyfokozatú

Hajtásrendszer:
hátsókerék-meghajtás

Hosszúság: 4599 mm

Szélesség: 1852 mm

Magasság: 1613mm

Tengelytáv:  2766 mm

Saját tömeg: 2118 kg

Végsebesség: 160 km/h (elektronikusan leszabályozott) 

Gyorsulás 0-100 km/h: 8,4 s

Tesztátlag: 21,1 kW/100 km

Teszt hatótávolság: 350 km

A szakember szemével

Laki Balázs, szenior értékesítési menedzser: “A divatot mindig meg kell fizetni, ez az állítás az ID5 kapcsán akár duplán is igaz lehet. A villanyautózás sok esetben még luxus és nem hétköznapi kategória, ezen kívül a coupé forma is az átlagból való kiemelkedést szolgálja. Más márkáknál is a coupé magasabb árazású a hagyományos kivitelekhez képest. Villanyos tulajdonságait tekintve nincs sok eltérés az ID4-eshez képest, kivéve a gyorsabb töltés, ha van olyan kút, ahol ez hasznosítható. Amennyiben az átlagosnál több hatótávolságra és marketing szempontból feltűnőségre van szükségünk, ideális választás lehet az ID5.”

Tekintse meg Villanyflotta ajánlatainkat!

Villanyflotta ajánlataink

Hasonló témák

Pedelec tartósbérlet vs céges vásárlás vs magánvásárlás
02febr

Pedelec tartósbérlet vs céges vásárlás vs magánvásárlás

Indul a SZEZONBÉRLET!
16jan

Indul a SZEZONBÉRLET!

Leave a reply

Kilépés a válaszból

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Legfrissebb híreink

  • Pedelec tartósbérlet vs céges vásárlás vs magánvásárlás
    Hírek BringaFlotta hírek, Hírek
  • Indul a SZEZONBÉRLET!
    Hírek BringaFlotta hírek, Hírek
  • Speedzone – EuroFleet használtteszt: Volvo V60 (2019) Audi A4 Avant (2019): Kombit a népnek!
    Hírek Használtautó hírek, Hírek
  • Kerékpáros KRESZ ismétlés, biztos, ami biztos! 2.rész
    Hírek BringaFlotta hírek, Hírek

Országos központunk

9024 Győr, Dugonics u. 16.
+36 96-519-996
info@eurofleet.hu

Üzletágaink

Ügyelet/asszisztencia

+36 30 511 5222

Flottaértékesítés

+36 30 903 2373

Autóbérlés

+36 30 903 2429

Használtautó értékesítés

+36 30 425 7550

Szolgáltatásaink

  • Flottakezelés
  • Bérautó
  • Használtautó értékesítés
  • eBringaFlotta

Social

  • facebook
  • linkedin
  • instagram
  • youtube

© EuroFleet 2020 | Adatkezelési tájékoztató |   A weboldalt készítette: R-Salus Kft.