Gépjármű flottatanácsok

Pár tipp az autós - bringás harmónia javításáért

Az őszi Mobilitás napunkon többen odajöttek hozzánk, hogy autósként miféle kényszer vitt rá minket arra, hogy kerékpárokkal kezdjünk el foglalkozni? Nos, semmilyen kényszer nem kellett ahhoz, hogy felismerjük, ha mobilitással akarjuk ügyfeleinket kiszolgálni, ahhoz az eBringaFlotta szolgáltatás is elengedhetetlen. A kérdésből kiérezhető ellenséges hozzáállás sajnos az autósok és bringások között oda-vissza létezik. Épp ezért a következő tanácsokkal szeretnénk mindkét szemszögből megvilágítani azokat a klasszikus helyzeteket, melyek a konfliktusok többségét generálják. Cikkünkkel szeretnénk mi is hozzájárulni ahhoz, hogy egy picit békésebb és biztonságosabb hétköznapokat éljünk meg a forgalomban. Íme a lista!

Biztonságos távolságtartás az út szélén

Autós szemmel: Remek, hogy a kerékpározás egyre inkább divatba jön a bolygómentők között, de hogy az autósoktól vegyék el az utat, és lassítsanak minket, ez már nem járja!

  • Kerékpáros szemmel: Ezek az autósok? Pedig nekik van jogosítványuk, tudniuk kellene a kötelező távolságtartásról.

Megoldás-tipp: A kerékpáros leelőzése gyakran mindkét fél számára kényelmetlen esemény. Az autósnak figyelnie kell a szembe forgalomra, a kerékpárosnak a padkára, vagy a parkoló járművekre. Előzéskor ne csak a saját, hanem a leelőzendő helyzetét és lehetőségeit is ellenőrizze. Kerékpárosként legyen jól látható, akár napközben is használjon villogókat, autósként használja az indexet, hogy felhívja a környezetét az előzésre.

Kerékpárral egymás mellett, vagy rajban tekerni

Autós szemmel: Na ez a kedvenc, és ha még apró dudálással jelzem, hogy ez nem KRESZ szabályos, egyből jön a karlendítés középső ujjal megspékelve. De most komolyan, legalább ezt az alapvető szabályt tartsák már be a kerékpárosok.

Kerékpáros szemmel: Végre együtt bringázunk a haverokkal, ha egymás mögött megyünk nem halljuk a másikat. Sőt, ha rajban tekerünk az nem csak rajság, de még pár százalékkal a légellenállást is optimalizáljuk. Elférünk, nem?! Akkor váltsál sávot, neked úgyis könnyen megy.

Megoldás-tipp: A KRESZ szabályai szerint közforgalomra nyitott úton egy sávban egymás mögött kell mennie a kerékpároknak. Pont. Kijelölt, önálló (tehát nem gyalogos-kerékpáros) kerékpárúton lehetséges, ha az a szembejövőket és a többi közlekedőt sem hátráltatja.

Rám húztad a járművet

Autós szemmel: Fülhallgatóban tombol a zene? Ritmusra cikázol? Bravó! Örömmel várnak a donor soron – és csak magad tehetsz róla.

Kerékpáros szemmel: Örülök, amikor minden másra figyelsz a luxi autódban, csak a közlekedésre nem. Pedig én is itt jövök, szabályosan a sávomban, rám ne húzd már az autódat!

Megoldás-tipp: Egy másodperc oda nem figyelés 50km/h-s sebességgel és 14 métert vezettünk vakon. Kerékpárosokra is ugyanez igaz, ugyan kisebb sebességgel mennek, de ezerszer védtelenebbek a karosszéria és légzsákok hiányában. Ha mi kormányozzuk a járgányunkat, az elsődleges, és kizárólagos figyelmünk legyen a manőverezésen. Ha észleljük a bajt, azonnal lassítsunk, és használjuk a figyelmeztető jelzéseket a másik felé. (fénykürt, duda stb)

Lekanyarodás, holttér

Autós szemmel: Kerékpáros barátom, vezettél már valaha autót? Mert ha igen, akkor tudhatnád, mi az a holttér. Én vigyáznék rád, de ha elbújsz, esélyem sincs.

Kerékpáros szemmel: Na, amint az autós kiteszi az indexet, -ha egyáltalán kiteszi- nekem egyből fékeznem kell… Dávid vs. Góliát. Pedig a közlekedésben egyenrangúak vagyunk…

Megoldás-tipp: Kerékpárosként keresd a szemkontaktust a sofőrrel, így biztosan észreveszitek egymást. Autósként kötelességünk kanyarodáskor a váll fölött hátra tekinteni, és meggyőződni a szabad útról. Kerékpárosként kerüljük a nem tiszta helyzeteket, mert végső soron mi szenvedünk nagyobb sérülést, nem az autós. Keressünk esetleg egy biztosabb lámpás kereszteződést, vagy egyértelműen soroljunk be az autós elé vagy mögé.

Irányjelzés, index

Autós szemmel: Aha, szóval ha nincs is index a kerékpáron, neked nem kell azt sehogy sem jelezned, egyszerűen csak bedőlsz és máris átvágtál előttem. És ezt hívod te szabályos kanyarodásnak. Legközelebb megengedem, hogy a megfelelő kezeddel jelezd az irányváltást. Köszönöm, számomra megtisztelő.

Kerékpáros szemmel:  A kerékpározásban az a jó, hogy mindig érnek meglepetések. Persze előre lehet sejteni hogy a dzsippes vagy a BMW-s, de a legbiztosabban a BMW-s dzsipp az, amiben nincs index. Tudom kedves tulajdonos, nem te tehetsz róla, gyárilag nincs benne. Ja mégis? Akkor kérlek, HASZNÁLD!

Megoldás-tipp: Aki kanyarodni szeretne, mindegy milyen járművel teszi, köteles jelezni a kanyarodási szándékát és irányát. Ilyen egyszerű. Pont. Ha biztonságra törekszel, tartsd a megfelelő követési / fékezési távolságot, hogy hanyag közlekedő társaink ellenére is biztonságban érd el célodat.

Kiszállás az autóból

Autós szemmel: Most mire számítottál? Miért kell úgy meglepődnöd? Az előbb parkoltam le ide, hát világos, hogy ki akarok szállni a kocsimból. Biztonságos távolságtartásról nem hallottál? Ha figyeltél volna, na akkor…?

Kerékpáros szemmel: Kinek is kellene figyelni, amikor kiszáll az autóból? Honnan tudjam, hogy mikor akarsz kiszállni?

Megoldás-tipp: Egyetlen kerékpáros, de még egy autó fékereje sem képes olyan villámgyorsan megállni, mint amilyen gyorsan kivágják az ajtót kiszálláshoz. KRESZ szerint, aki kiszáll, annak kell meggyőződnie arról, hogy az ajtónyitással a többi közlekedőt nem hozza lehetetlen helyzetbe. A kerékpárosok segíteni tudják a kiszállókat, ha napközben is villogót használnak, így a tükörben felvillanó fény fokozza az észlelhetőséget kiszállás előtt.

Nézze meg készletes céges flotta ajánlatainkat.

Szeretne autót bérelni?

Hívjon minket
+3696519995

Lépjen kapcsolatba velünk

Partnerek

Speedzone.hu Behaviour HR Magazin TrendFM Gazdasági Rádió Portfolio.hu

Hírlevél

Iratkozzon fel hírlevelünkre.
Értesüljön a legfrissebb információkról és a különleges ajánlatokról.

Honlapunk cookie-kat használ az Ön számára elérhető szolgáltatások és beállítások biztosításához, valamint honlapunk látogatottságának figyelemmel kíséréséhez. Az oldal használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába. A cookie-k kezeléséről IDE kattintva tájékozódhat. Több információ. OK