
Kimondható, hogy a lízingelt pedelec kerékpár egyre inkább a városi és vidéki utcakép meghatározó szereplője Európa legtöbb részén, így hazánkban is. Természetesen ennek megfelelően a lehetőségek tárháza napról napra szélesebbé válik, ahogy ez megfigyelhető minden sikeres termék, szolgáltatás esetében. Aki kezdő a pedelec témában csak kapkodja a fejét, hogy mennyi gyártó mennyi ajánlattal kecsegtet, az egyik hihetetlenül olcsó, a másik irreálisan drága első látásra. Pedelec kerékpár vásárlás vagy bérlés esetén is érdemes higgadtan és bölcsen körbetekerni a bőséges ajánlatot. Mi az EuroFleet – MHC Mobility-nél az eBringaFlottában tartósbérelhető pedelec kerékpárjaink kapcsán kitapostuk már az utat, hogy nektek ne kelljen a zavarosban halászni, úgyhogy most következzék egy bevált szempontrendszer segítségképp Neked.
Ahogy korábbi bejegyzéseinkben olvashattad, az elektromos kerékpár sem nem egy újkeletű találmány, és sikereinek köszönhetően nem is egy unikornis, amivel elvétve találkozhatsz a hétköznapokban. Rengeteg féle létezik: minőségben, árban, technikában különböznek ám rendesen, ezért gyorsan fussuk át a pedelec-es alapokat, ha valaki csak most ízlelgetné a ebike torta első szeletét.
Pedál-, vagy nyomatékszenzorost?
2 fő csoportra bonthatjuk az elérhető eBringákat, ez pedig a rásegítés mértékét meghatározó „szenzoros felosztás” alapján van meghatározva.
Pedálszenzoros
Egy régebbi technológiai megoldás, amit nevezhetünk elavultnak is az újabb lehetőséghez képest. Működési elve egyszerű, a hajtott tengelyen található mágnestárcsa forgását érzékeli a vele szemben elhelyezkedő érzékelő, és ez a pedálfordulathoz mérten hozza működésbe az elektromotort. Szóval a pedál mozgása határozza meg a rásegítés mértékét.
Legtöbbször ezek a rendszerek első vagy hátsó agymotorral rendelkeznek, ami a felhasználási élményt is máshogy adja át, szemben a középmotoros társaikkal. Ilyenekkel nem találkozhatsz eBringaFlottánkban.
Nyomatékszenzoros
Ez már egy jóval kifinomultabb technológia, ami a hajtóműben található szenzorra gyakorolt forgatónyomatékból számolja ki a szükséges rásegítés mértékét, és ennek megfelelően nyújt segítséget a felhasználónak.
Az pedálszenzoros opció egy egészen olcsó megoldás, amit a friss, kis gyártók alkalmaznak, amivel elektromos kerékpárjaik kereskedelmi árát egészen alacsonyan tudják tartani. Ezeknek szervizelhetősége viszont nehézkes, legtöbbször nem társul szervizháttér sem hozzá, vagy ha mégis, akkor azt a gyártó tudja csak nyújtani, így az ügyintézés ideje kellemetlenül hosszú időt vesz igénybe. Nem is beszélve arról, hogy egy nagyon eltökélt és türelmes felhasználóra van szükség a bonyolult kárrendezési folyamat végig küzdéséhez. Ez a legtöbb esetben azt jelenti, hogy az első meghibásodásig örülhetünk pedelecünknek, aztán kezdődik a kálvária.
Kerékpár vagy meghajtás márkát válassz?
Igazából mindkettőt. A kerékpár márka felel a beszállítókért és a kerékpár összeszerelési minőségért. Ugyanakkor a gyárak is szeret(né)nek minél szélesebb vevői réteget kiszolgálni, így előfordul, hogy vannak “belépő” kategóriás motorral szereltek, amelyek csak erős kompromisszumokkal ajánlhatók.
A nyomatékszenzoros megoldás professzionális technológia, így ha egy újkeletű gyártónak még nincs kiépítve az európai alkatrész raktára, vagy nincs helyi csapata a magyarországi garanciális, vagy egyéb problémákra, akkor máris elpazaroltuk a beszerzésnél megspórolt forintokat. Így a kedvezőbb ár csábító lehet, de ha gond van, többszörösen is visszafizethetjük az árát.
A nyomatékszenzorok esetében az európai kontinensen a két húzónév a BOSCH és a Shimano. Tapasztalataink szerint nekik megfelelően kiépített szervizhálózatuk van, melyek gyors profi szolgáltatással állnak ügyfeleik, így az EuroFleet rendelkezésére is, ha arra van szükség akár egész Európában.
Amióta elektromos kerékpárok tartós bérletével foglalkozunk, az elektromos rendszerek meghibásodásával nem volt még dolgunk, és szerviz partnereink visszajelzése alapján a jelenlegi készleteink technikai specifikációit tekintve erre nem is nagyon kell számítanunk rendeltetésszerű használat mellett. Ha mégis, felkészült csapatunk cserekerékpárral együtt akár azonnal meg tudja kezdeni a mentést vagy a segítségnyújtást. A megbízható konstrukción felül természetesen a megfelelő karbantartások és a kötelező revíziók elvégzésére is szükség van, pont úgy, ahogyan ez a személygépjárművek esetében is történik.
Ezért nyugodtan kijelenthetjük, ha valaki az EuroFleet – MHC Mobility eBringaFlottája mellett teszi le a voksát, nyugodt lehet, hogy a minőség, megbízhatóság és kiépült szervizhálózat triumvirátusa, kiegészülve a komplex szolgáltatással, amit nyújtunk, egy folyamatosan guruló pedelecet jelent partnereink számára.
Próbáld ki, ha még nem tetted!
Tekintse meg készletes eBringaFlotta ajánlatainkat!