
Mindenki jogosan hiheti, hogy az új alternatív közlekedést feltérképező kezdeményezések, amilyen az EuroFleet Zrt. eBringaFlottája is a környezetvédelem egyre erőteljesebb jelenléte hívta életre a 21. század derekán. Annyi igaz a fenti állításból, hogy elősegítette a robbanásszerű megjelenést és a féktelen fejlődését, de sokkal korábbra kell visszatekintenünk, ha a mai EuroFleet-es eBringaFlottás pedelecek dédapját keressük.
Még 1900 előtt…
1895-ben készült az első hátsó agymotorral szerelt kétkerekű, ami inkább még simán, lábbal hajtott hajtánynak minősült, de formáját tekintve nagyon közel állt ahhoz, amit ma biciklinek nevezünk. Az 1980-as évek második felében különböző megoldásokkal kápráztatták el a nagyérdeműt a feltalálók és hobbi „pedelec építők”. Volt ezek között dörzshajtásos, rúdhajtásos, még elektromos tandem pedelec is, de ennyire még ne szaladjunk előre.
Feltaláltuk – majd elfeledtük
Az első forradalmi áttörést az 1930-as évekre tehetjük, amikor is az EMI/Philips cég elkészítette az első sorozatban gyártott elektromos kerékpárját. Ennek a kor mobilitását tekintve nagy sikere volt, amit alátámasztott az is, hogy sorozatgyártásba kerülhetett egy új, alternatív közlekedési megoldás.
De sajnos itt egy törés következett az elektromos kerékpárok felszálló ágában. Ugyan voltak fejlesztések, találmányok, lenyűgöző design-nal elkészített bringák, de ezek költségesnek és bonyolultnak minősültek az egyre jobban tért nyerő belső égésű motorkerékpárok és személyautók uralta közlekedési evolúcióban. Így csendben, a háttérben várakoztak, hogy újra felfedezze Őket a világ magának.
Második nekifutás – a futurizmus jegyében
Az 1980-as évek nagyszerűen előkészítette a terepet a későbbi robbanásszerű előre menetelnek. Ebben nagy szerepe volt Hans Tholstrup feltalálónak, aki 1982-ben elkészítette a világ első napelemmel táplált elektromos rásegítésű rekumbensen (fekvő kerékpár) alapuló solar mobilját, és keresztülszelte vele kelet-nyugat irányban Ausztráliát. Ugyan innentől a World Solar Challenge már a napelemes autók eseményeként lett aposztrofálva, de így is óriási lépés volt a pedelec kerékpárok ismertségéhez.
Áttörés – Nincs visszaút
1993-ban a japán Yamaha gyártósoráról elkezdenek legurulni az első sorozatban gyártott pedálfordulaton alapuló, azaz PEDELEC kerékpárok. Az első néhány évben 300 000 darabot adtak el belőlük a távol keleten.
Egy év múlva már a Hercules Electra is ontja magából az elektromos bringákat, ami most már tényleges áttörésnek tekinthető pedelec fronton.
Ezek ugyan még Nickel-Kadmium akkumulátorok voltak amik nehezek és viszonylag kis hatótávval rendelkeztek, de 3 évvel később, 1996-ban megjelent az akkumulátorok új generációja, a Lithium-ion, amely sokkal nagyobb hatótávra volt képes, mint elődei, ezzel is segítve a pedelecek elfogadottságát és népszerűségét. Az akkumulátorok fejlődése azóta is folyamatos, és manapság már a Powertube akkumulátorok melyek az EuroFleet eBringaFlottájában is megtalálhatók, minden eddiginél nagyobb hatótávolságot tesznek lehetővé.
Ismét elérkezett tehát az idő, mivel az elektromos kerékpárok technikailag olyan szintre jutottak, hogy a gyártók belekezdhettek az olyan jellegű fejlesztésekbe, melyek már a szemnek és a technika megszállottjainak is gyönyörködtető eredményeket szül.
Ilyen például a szíjhajtás, ami egy nagyon sikeres újítás lehet a jövőben, vagy például a Bluetooth vezérelt bowden nélküli váltórendszerek, melyek a letisztult design-t segítik elő. És ez csak pár olyan újítás, ami mutatja a jövő pedeleceinek irányát, melyet mi is szem előtt tartunk az EuroFleet-nél.
Szolgáltatásunkról és további részletekért keresse fel eBringaFlotta pedelec kerékpár tartósbérleti oldalunkat: