info@eurofleet.hu
+36305115222
EuroFleet EuroFleet
0
The Cart is empty
  • Flottakezelés
    • Flottakezelési szolgáltatásunk
    • Készletes tartósbérleti ajánlataink
    • Készletes Mercedesek tartósbérlete
    • Készletes Octavia-k tartósbérlete
    • Villanyflotta
    • Nehéz- és speciális teherjárművek
  • Rent a Car
    • Rent a Car szolgáltatásunk
    • Rent-a-car ajánlatok
    • Exkluzív Mercedes-Benz Rent a Car
  • Használtautóink
    • Tanácsok
    • Négyszeres garancia
    • Szolgáltatások
    • Eladó autók
    • Kapcsolat
    • Megközelítés
    • Nyitvatartás
  • eBringaFlotta
    • 2023-tól indul a SZEZONBÉRLET
    • Készletes eBringaFlotta ajánlat
    • Hírek, információk, tanácsok
    • Tartós bérlet
    • eBringaFlotta – Előny a felhasználónál
    • +2 kerék
    • Kapcsolatfelvétel
  • Üzemanyagkártyák
  • Rólunk
    • Híreink
    • Karrier
  • Kapcsolat
    • Elérhetőség
    • Munkatársaink
    • Autóflotta katalógus
0
The Cart is empty
  • Főoldal
  • > BringaFlotta hírek >
  • Érdekességek a pedelec (elektromos) kerékpár kialakulásáról

Érdekességek a pedelec (elektromos) kerékpár kialakulásáról

április 27, 2022 BringaFlotta hírek, Hírek 0 comment

Mindenki jogosan hiheti, hogy az új alternatív közlekedést feltérképező kezdeményezések, amilyen az EuroFleet Zrt. eBringaFlottája is a környezetvédelem egyre erőteljesebb jelenléte hívta életre a 21. század derekán. Annyi igaz a fenti állításból, hogy elősegítette a robbanásszerű megjelenést és a féktelen fejlődését, de sokkal korábbra kell visszatekintenünk, ha a mai EuroFleet-es eBringaFlottás pedelecek dédapját keressük.

Még 1900 előtt…

1895-ben készült az első hátsó agymotorral szerelt kétkerekű, ami inkább még simán, lábbal hajtott hajtánynak minősült, de formáját tekintve nagyon közel állt ahhoz, amit ma biciklinek nevezünk.  Az 1980-as évek második felében különböző megoldásokkal kápráztatták el a nagyérdeműt a feltalálók és hobbi „pedelec építők”. Volt ezek között dörzshajtásos, rúdhajtásos, még elektromos tandem pedelec is, de ennyire még ne szaladjunk előre.

Feltaláltuk – majd elfeledtük

Az első forradalmi áttörést az 1930-as évekre tehetjük, amikor is az EMI/Philips cég elkészítette az első sorozatban gyártott elektromos kerékpárját. Ennek a kor mobilitását tekintve nagy sikere volt, amit alátámasztott az is, hogy sorozatgyártásba kerülhetett egy új, alternatív közlekedési megoldás.

De sajnos itt egy törés következett az elektromos kerékpárok felszálló ágában. Ugyan voltak fejlesztések, találmányok, lenyűgöző design-nal elkészített bringák, de ezek költségesnek és bonyolultnak minősültek az egyre jobban tért nyerő belső égésű motorkerékpárok és személyautók uralta közlekedési evolúcióban. Így csendben, a háttérben várakoztak, hogy újra felfedezze Őket a világ magának.

Második nekifutás – a futurizmus jegyében

Az 1980-as évek nagyszerűen előkészítette a terepet a későbbi robbanásszerű előre menetelnek. Ebben nagy szerepe volt Hans Tholstrup feltalálónak, aki 1982-ben elkészítette a világ első napelemmel táplált elektromos rásegítésű rekumbensen (fekvő kerékpár) alapuló solar mobilját, és keresztülszelte vele kelet-nyugat irányban Ausztráliát. Ugyan innentől a World Solar Challenge már a napelemes autók eseményeként lett aposztrofálva, de így is óriási lépés volt a pedelec kerékpárok ismertségéhez.

Áttörés –  Nincs visszaút

1993-ban a japán Yamaha gyártósoráról elkezdenek legurulni az első sorozatban gyártott pedálfordulaton alapuló, azaz PEDELEC kerékpárok. Az első néhány évben 300 000 darabot adtak el belőlük a távol keleten.

Egy év múlva már a Hercules Electra is ontja magából az elektromos bringákat, ami most már tényleges áttörésnek tekinthető pedelec fronton.

Ezek ugyan még Nickel-Kadmium akkumulátorok voltak amik nehezek és viszonylag kis hatótávval rendelkeztek, de 3 évvel később, 1996-ban megjelent az akkumulátorok új generációja, a Lithium-ion, amely sokkal nagyobb hatótávra volt képes, mint elődei, ezzel is segítve a pedelecek elfogadottságát és népszerűségét. Az akkumulátorok fejlődése azóta is folyamatos, és manapság már a Powertube akkumulátorok melyek az EuroFleet eBringaFlottájában is megtalálhatók, minden eddiginél nagyobb hatótávolságot tesznek lehetővé.

A lehetőség végtelen

Ismét elérkezett tehát az idő, mivel az elektromos kerékpárok technikailag olyan szintre jutottak, hogy a gyártók belekezdhettek az olyan jellegű fejlesztésekbe, melyek már a szemnek és a technika megszállottjainak is gyönyörködtető eredményeket szül.

Ilyen például a szíjhajtás, ami egy nagyon sikeres újítás lehet a jövőben, vagy például a Bluetooth vezérelt bowden nélküli váltórendszerek, melyek a letisztult design-t segítik elő. És ez csak pár olyan újítás, ami mutatja a jövő pedeleceinek irányát, melyet mi is szem előtt tartunk az EuroFleet-nél.

Szolgáltatásunkról és további részletekért keresse fel eBringaFlotta pedelec kerékpár tartósbérleti oldalunkat:

eBringaFlotta

Hasonló témák

Indul a SZEZONBÉRLET!
16jan

Indul a SZEZONBÉRLET!

Kerékpáros KRESZ ismétlés, biztos, ami biztos! 2.rész
06jan

Kerékpáros KRESZ ismétlés, biztos, ami biztos! 2.rész

Leave a reply

Kilépés a válaszból

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Legfrissebb híreink

  • Indul a SZEZONBÉRLET!
    Hírek BringaFlotta hírek, Hírek
  • Speedzone – EuroFleet használtteszt: Volvo V60 (2019) Audi A4 Avant (2019): Kombit a népnek!
    Hírek Használtautó hírek, Hírek
  • Kerékpáros KRESZ ismétlés, biztos, ami biztos! 2.rész
    Hírek BringaFlotta hírek, Hírek
  • Fix, változó, vagy EUR finanszírozás? Biztonság, vagy kalandvágy?
    Hírek Hírek, Magazin

Országos központunk

9024 Győr, Dugonics u. 16.
+36 96-519-996
info@eurofleet.hu

Üzletágaink

Ügyelet/asszisztencia

+36 30 511 5222

Flottaértékesítés

+36 30 903 2373

Autóbérlés

+36 30 903 2429

Használtautó értékesítés

+36 30 425 7550

Szolgáltatásaink

  • Flottakezelés
  • Bérautó
  • Használtautó értékesítés
  • eBringaFlotta

Social

  • facebook
  • linkedin
  • instagram
  • youtube

© EuroFleet 2020 | Adatkezelési tájékoztató |   A weboldalt készítette: R-Salus Kft.

Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával Ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.Elfogadom