
A Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2022 rendkívül sokféle történelmi autócsodát gyűjtött csokorba. A lenyűgöző sportautók mellett a mezőnyben az 1920-as és 1930-as évek ritka autói is felsorakoztak, a karosszériaépítés azon aranykorát hirdetve, amelyben a mérnöki teljesítmény a vágy és az elegancia tárgyaként öltött testet. A nemzetközi szakértőkből álló zsűri kihirdette a szépségverseny egyes kategóriáinak győzteseit: a Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2022-es felvonására az egyes korszakok 51 legszebb és leggyorsabb autócsodája nevezett, hét kategóriában.
Kihirdették a „BMW Group Trophy – Best of Show” trófea idei győztesét: a Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2022 abszolút nyertese a lélegzetelállító Bugatti 57 S modell. Az 1937-ben épült kabrió tulajdonosa, a monacói Andrew Picker vasárnap délután vehette át a nemzetközi szakértőkből álló zsűri kitüntetését. A világ legexkluzívabb, történelmi járműkülönlegességeket és művészi exkluzivitásokat felvonultató szépségversenyének legfontosabb díját tehát idén egy olasz és francia koprodukcióban készült jármű kapta. A Bugatti és a Párizs közelében fekvő Courbevoie városában alkotó karosszériaépítő, Vanvooren tökéletes végeredményt alkotott, hiszen a mérnöki mesterművet lenyűgöző köntösbe csomagolták. A történelmi járműkülönlegességek háromnapos fesztiválja a vasárnap esti díjkiosztó gálával ért véget a Comói-tó partján. A fesztivál ismét a kerekeken guruló elegancia és az időtlen szépség háromnapos ünnepe volt.
A Bugatti 57 S nyolc évtized több mint ötven legszebb és leggyorsabb autócsodája között győzedelmeskedett. Az „A” kategória győztese az első azon négy Bugatti 57 S modell közül, amelyeket Vanvooren alakított át nyitott tetős autóvá. Az időtlen kabrió elegáns karosszériáját és tökéletesen kiegyensúlyozott arányait éles vonalvezetés hangsúlyozza, amelytől idegen mindenféle fényűzés és hivalkodó díszítés. Az autó előző tíz tulajdonosának egyike a General Motors egyik alelnöke volt, aki tesztelési céllal a motortérben a Bugatti soros nyolchengeres erőforrását egy Buick V8-as motorra cserélte. Az eredeti erőforrás négy évtized után, egy átfogó internetes keresés során került elő ismét, majd csodával határos módon vissza az autóba.
Ez a cikkünk az EuroFleet Magazin 2022/3 számában jelent meg. Ha tetszett a cikkünk, és szeretné Magazinunkat igényelni, kérjük jelezze itt.
Tekintse meg Villanyflotta ajánlatainkat!