info@eurofleet.hu
+36305115222
EuroFleet EuroFleet
0
The Cart is empty
  • Flottakezelés
    • Flottakezelési szolgáltatásunk
    • Készletes tartósbérleti ajánlataink
    • Készletes Mercedesek tartósbérlete
    • Készletes Octavia-k tartósbérlete
    • Villanyflotta
    • Nehéz- és speciális teherjárművek
  • Rent a Car
    • Rent a Car szolgáltatásunk
    • Rent-a-car ajánlatok
    • Exkluzív Mercedes-Benz Rent a Car
  • Használtautóink
    • Tanácsok
    • Négyszeres garancia
    • Szolgáltatások
    • Eladó autók
    • Kapcsolat
    • Megközelítés
    • Nyitvatartás
  • eBringaFlotta
    • 2023-tól indul a SZEZONBÉRLET
    • Készletes eBringaFlotta ajánlat
    • Hírek, információk, tanácsok
    • Tartós bérlet
    • eBringaFlotta – Előny a felhasználónál
    • +2 kerék
    • Kapcsolatfelvétel
  • Üzemanyagkártyák
  • Rólunk
    • Híreink
    • Karrier
  • Kapcsolat
    • Elérhetőség
    • Munkatársaink
    • Autóflotta katalógus
0
The Cart is empty
  • Főoldal
  • > Hírek >
  • Lexus NX 450h+ – Plug-in-ben első

Lexus NX 450h+ – Plug-in-ben első

november 23, 2022 Hírek, Magazin 0 comment

A Lexus hazánkban is nagyon népszerű NX modelljének új generációját tavaly mutatta be a japán gyártó, de nálunk idén lett igazán népszerű. A technikai fejlesztéséken túl a második nemzedék érdekessége, hogy immár plug-in rendszerben is elérhető az SUV, így ez az első Lexus modell, amely konnektorból is tölthető. Az NX 450h+ típusjelzésű újdonsággal, egy rövidebb teszt erejéig közelebbről is megismerkedhetünk, így elsőkézből tudunk beszámolni olvasóinknak tapasztalatainkról.

Ahogy azt megszokhattuk egy második generációnál, sokat nőtt az NX is az előd modellhez képest. Ennek nemcsak a jelenlegi autógyártási trend az oka, hanem az is, hogy amikor 2014-ben színre lépett, akkor az RX modell mellett az NX jelentette a kisebb SUV alternatívát. Időközben, 2018-ban az UX verzió is (amelyből létezik teljesen elektromos változat) megjelent a modellpalettán, így az NX ma már az SUV-kínálat középső tagjává vált. Az új modell az első generációs NX avantgárd látványára épít, de még kifinomultabb, dinamikusabb és érettebb megjelenést nyújt, még erőteljesebb karakterrel. A formatervező csapat célja az volt, hogy „funkcionális szépséget” alkossanak, vagyis olyan kifejező stílust, amely a látványos megjelenés mellett továbbfejlesztett aerodinamikát, zajcsökkentést és fokozott üzemanyag-hatékonyságot is biztosít. Az NX erőteljes, magabiztos látványát az ellentétesen ívelő felületek, az éles határvonalak, valamint a kiegyensúlyozott, masszív arányok adják. Az optimális méretekről a Lexus Global Architecture K (GA-K) platformja gondoskodik, amely nagyobb utasteret és nagyvonalú csomagteret biztosít. Az első generációs modellhez hasonlítva a teljes hosszúság 20 mm-rel, a tengelytáv 30 mm-rel, a szélesség 20 mm-rel, a magasság pedig 5 mm-rel növekedett. A GA-K platform szélesebb első (+ 35 mm) és hátsó (+55 mm) nyomtávot tesz lehetővé, amely kiemeli a modell erőteljes kiállását, és nagyobb átmérőjű keréktárcsáknak és abroncsoknak ad helyet (18-20 col és 720-740 mm-es abroncsátmérő). Elöl a Lexus ikonikus, orsó formájú hűtőrácsa igazán meghatározóbb szerepet játszik az autó formatervében: a meredekebben álló és kifinomultabb kidolgozású elem kihangsúlyozza a hosszú motorháztetőt, amely a széles vállakban folytatódva aktívan hozzájárul a teljes látvány egységéhez. A hűtőrács kialakítása javítja a hűtési teljesítményt is. A motorháztető elegáns dizájnja növeli a vezető látóterét is. A hűtőrács új mintája U-alakú blokkokkal hoz létre még inkább háromdimenziós megjelenést.

A hosszú és sportos motorháztetővel izgalmas kontrasztban áll a rövid túlnyúlásokkal rendelkező, erőteljes hátsó. Hátul hangsúlyos megkülönböztető részletként tűnnek fel az új, L-alakú lámpák, amelyeket a jármű teljes hosszán átnyúló fényív köt össze, amelyhez hasonló megoldást először az UX esetében láthattunk. A Lexus embléma helyét a „LEXUS” felirat vette át a csomagtérfedélen, amely letisztult, modern megjelenést biztosít.  Mint a tesztautónk is, az NX F Sport modellek sötét króm külső részleteket, átformált hűtőrácsot és 20 colos könnyűfém keréktárcsákat kapnak, amelyek 10-küllős kialakítását a Lexus LC kupé inspirálta.

Az Tazuna (japánul: kantár) koncepció inspirációja a lovas és a ló tökéletes kapcsolatában közrejátszó apró, precíz kantár mozdulatok, amelyek elegendők arra, hogy a lovas kifejezze szándékait a ló felé. Ezt a fajta közvetlen, érzelmi kapcsolatot igyekezett a Lexus elérni a vadonatúj NX prémium SUV vezetőterének kialakítása során. A Tazuna koncepció célja, hogy az autógyártás során most először alkalmazott design révén segítsen a vezetésre fókuszálni: „kezek a kormányon, szemek az úton”. Ez egy egyszerű elv, de sok különböző elemet kell harmóniába hozni ahhoz, hogy megvalósuljon, kezdve a vezető megfelelő üléspozíciójától a különböző kezelőszervek alakján és elhelyezkedésén át egészen az autó és az utazásunk legfontosabb adatainak átadásáig.

Az új NX volánja mögött helyett foglalva az ember azonnal megtapasztalja, mit is jelent ez a Tazuna koncepció. Az emberközpontú kialakítás az ajtót, a műszeregységet és a középkonzolt egy egységes vezetőtérben hozza össze, amely minimális kéz- és szemmozgás mellett biztosít intuitív hozzáférést a kezelőszervekhez és az információkhoz. Az elsődleges információforrások úgy helyezkednek el, hogy egy rövid pillantással leolvashatók legyenek, amit a nagy felbontás is segít. A fizikai kezelőszervek száma csökkent, és funkciójuk szerint lettek csoportosítva úgy, hogy a vezetéshez kapcsolódó gombok legyenek a leginkább kézre eső helyeken. A kormányon található új, érintést érzékelő gombok testre szabhatók, így a vezető az általa kívánt funkciókat tudja kezelni velük, ráadásul nem kell lenéznie a kormányra, hogy megtalálja melyik kezelőszervet keresi – amikor hozzáér a kapcsolóhoz. Az új kormánykerék formáját és központi részét a Lexus Takumi mesterei tervezték meg az ideális fogás érdekében, ami kulcsfontosságú pont a vezető és az autó kapcsolatában, akárcsak a váltógomb, amely kompakt és tökéletesen formázott.

A vadonatúj NX belső terének kompromisszummentes kialakításához hozzátartozik a tágas csomagtartó is: a raktér magassága megegyezik az elődmodellével, de a csomagtartó 40 mm-rel hosszabb. Ennek is köszönhető, hogy a csomagtartó térfogata 545 liter, ami még több helyet biztosít a mindennapok kihívásaihoz. A hátsó ülések ledöntésével a térfogat 1436 literre növekszik, de még enélkül is elegendő a tér akár három golftáska vagy két nagyméretű (egy 77 és egy 63 literes) bőrönd elhelyezéséhez. A padlószint háromféle lehetőséget biztosít a rendelkezésre álló csomagtér optimális kihasználásra, és úgy tervezték meg, hogy a padló alatti tárolórekeszekhez anélkül lehessen hozzáférni, hogy a teljes padlóburkolat meg kelljen emelni. Alul apróbb tárgyak és szerszámok számára akad hely, sőt, az NX 450h+ esetében a töltőkábel számára is, így az nem vesz el hasznos helyet a csomagtérből. A rendszerezést oldalsó tárolóháló és könnyű, összecsukható kalaptartó segíti. A hátsó ülések 60:40 arányban dönthetők és ehhez elektromos működtetés is elérhető.

A Lexus páratlan mértékű, 15 éves múltra visszatekintő hibrid tapasztalatának köszönhetően ez a középkategóriás prémium SUV azonnal új mércét jelent a kategóriájában mind hatékonyság, mind pedig teljesítmény tekintetében, beleértve az elektromos hatótávot is. Gyakorlatilag minden tekintetben túlmutat a riválisain – nem is kicsit. Egyedül a magazinunkban már tesztelt és házon belüli konkurens a Toyota RAV4 Plug-in-ja bír hasonló értékekkel, ami nem véletlen, hiszen a műszaki alapok egy tőről fakadnak a két modell esetében. Az NX 450h+ elektromos hatótávja a WLTP kombinált tesztciklusa alapján 70 és 74 kilométer közötti, amely városi felhasználás során akár 89-97 kilométerre is hízhat – márpedig pont itt a legfontosabb az emissziómentes közlekedés. Gyakorlati tapasztalataink alapján városban a 80 km-es hatótávolság abszolút realitás, országúton, autópályán inkább 50 km-vel számolhatunk, ráadásul úgy, hogy az NX-vel akár 135 km/h-s sebesség mellett is közlekedhetünk tisztán elektromos hajtással. Azonban ez a prémium középkategóriás SUV nem csak tovább bírja zéró emissziós elektromos hajtással, hanem lemerült akkumulátorral is kategóriaelső teljesítményt nyújt. Mivel ilyenkor is támaszkodik a teljes hibrid hajtás előnyeire, ellentétben a legtöbb konkurenssel, akik pusztán a belső égésű motort használják, ami nagyobb üzemanyag-fogyasztáshoz és fokozott károsanyag-kibocsátáshoz vezet. A Lexus mérései szerint ebben az esetben az NX 450h+ legfőbb konkurensei 23-30 százalékkal többet fogyasztanak, mint a konnektoros hibrid SUV. Mindezt a hatékonyságot a Lexus konnektoros hibrid hajtásláncának műszaki megoldásai teszik lehetővé. Az egyik fő elemet a kimagasló hatékonyságú, 2,5 literes, Atkinson-ciklusban dolgozó benzinmotor szolgáltatja, amelyhez egy generátorként is működő elektromotor és egy feltölthető lítium-ion akkumulátor csatlakozik. Az akkumulátor kapacitása 18,1 kWh – egy újabb kategóriaelső érték, a teljes feltöltése pedig két és fél órát vesz igénybe 32 A-ről a 6,6 kWh-s fedélzeti töltő segítségével. Az akkumulátor minősége alapvetően befolyásolja az elektromos teljesítményt, ezen a területen pedig a Lexus gazdag tudással bír. A fejlett hajtáslánc használata nem jelent kompromisszumot az NX valódi SUV kvalitásai tekintetében: az NX 450h+ alapfelszereltségként energiahatékony e-Four összkerékhajtással rendelkezik, amely a hátsó tengelyt egy további elektromotor segítségével hajtja.

Összeségében egyetlen rossz szavunk sem lehet az autóra, így csak halkan jegyzem meg, személy szerint nekem sosem tetszett a piros bőrbelső, de ez szerencsére egyénileg konfigurálható. Az NX térben és formában tudja, amit egy nagyobb méretű SUV modellnek tudnia kell, a harmadik generációs hibrid rendszer tökéletesen teszi a dolgát a plug-in rendszer hatékony hatótávolságával kiegészítve. Ami miatt kicsi fájhat a szívünk, az az ára, mert például, amikor ezt a tesztautót üzembe helyezték 2022 tavaszán, 27 millió forint körül volt az ára, most lapzártakor egy ugyanilyen autót viszont 32 millió forintért rendelhetünk meg úgy, hogy biztos dátumot nem fogunk kapni az átvételére, bár ez nem a Lexus, hanem a jelenlegi gazdasági helyzet sajátossága.

Műszaki adatok

Lexus NX 450h+

Motor:
2,5 literes, 16 szelepes, soros elrendezésű, négyhengeres, benzin + villanymotor

Lökettérfogat: 2487 cm3

Legnagyobb teljesítmény:
136 kW (185 LE)

Legnagyobb nyomaték:
227 Nm

Sebességváltó:
e-CVT, automata

Hajtásrendszer:
négykerék-meghajtás

Hosszúság: 4660 mm

Szélesség: 1865 mm

Magasság: 1640 mm

Tengelytáv:  2690 mm

Saját tömeg: 1970 kg

Végsebesség: 200 km/h 

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,3 s

Tesztátlag: 7,6 l/100km

A szakember szemével

Szabó Attila, szenior értékesítési menedzser: “A plug-in hybrid előnyeit nem kell elismételni, főleg, ha az 1997-óta használatban lévő híres Lexus (Toyota) hybrid rendszerre épül. Zöldrendszámmal a megduplázott cégautóadó korszakában kétszeresen jól járunk a mentességgel, ami némi fájdalomdíj a magas beszerzési árához képest. A Lexus minősége és tartóssága mind a mai napig átlagon felüli, ráadásul egyedi külső és belső designja pozitívan emeli ki a hétköznapi tömegből.”

Tekintse meg Villanyflotta ajánlatainkat!

Villanyflotta ajánlataink

Hasonló témák

Indul a SZEZONBÉRLET!
16jan

Indul a SZEZONBÉRLET!

Speedzone – EuroFleet használtteszt: Volvo V60 (2019) Audi A4 Avant (2019): Kombit a népnek!
06jan

Speedzone – EuroFleet használtteszt: Volvo V60 (2019) Audi A4 Avant (2019): Kombit a népnek!

Leave a reply

Kilépés a válaszból

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Legfrissebb híreink

  • Indul a SZEZONBÉRLET!
    Hírek BringaFlotta hírek, Hírek
  • Speedzone – EuroFleet használtteszt: Volvo V60 (2019) Audi A4 Avant (2019): Kombit a népnek!
    Hírek Használtautó hírek, Hírek
  • Kerékpáros KRESZ ismétlés, biztos, ami biztos! 2.rész
    Hírek BringaFlotta hírek, Hírek
  • Fix, változó, vagy EUR finanszírozás? Biztonság, vagy kalandvágy?
    Hírek Hírek, Magazin

Országos központunk

9024 Győr, Dugonics u. 16.
+36 96-519-996
info@eurofleet.hu

Üzletágaink

Ügyelet/asszisztencia

+36 30 511 5222

Flottaértékesítés

+36 30 903 2373

Autóbérlés

+36 30 903 2429

Használtautó értékesítés

+36 30 425 7550

Szolgáltatásaink

  • Flottakezelés
  • Bérautó
  • Használtautó értékesítés
  • eBringaFlotta

Social

  • facebook
  • linkedin
  • instagram
  • youtube

© EuroFleet 2020 | Adatkezelési tájékoztató |   A weboldalt készítette: R-Salus Kft.