
A Jaguar más koncepció mentén kezdte meg a villamosítást járműparkjában, mint a konkurens márkák zöme. Előbb jött ugyanis a brit cég kínálatába a teljesen elektromos I-Pace, és majd csak annak 2018-as forgalmazása után egy pár évvel később jelentek meg a kínálatban a hibrid illetve plug-in hibrid modellverziók. A konnektorról is tölthető hibridek sorát a SUV modellek nyitották meg, a közelmúltban előbb az F-Pace, majd nem sokkal később következett a kistestvér, az E-Pace. Villanyautó teszt rovatunkban ezúttal így egy kicsit kakukktojás is ez a P300e verzió, hiszen nemcsak árammal, hanem benzinnel is táplálható.
Az E-Pace 2017-ben jelent meg a Jaguar kínálatában, és annak ellenére, hogy ez a kisebb szabadidő-autó a brit gyár kínálatában, ez csak a méreteiben látszik meg, hiszen árban és teljesítményben sosem engedett sokat az F-Pace-hez képest. A méretei érzékeltetésére néhány számadat: hosszúsága 4395, tengelytávja 2681, szelessége 1984, magassága pedig 1648 milliméter. Ahogy számtalan brit siker modellt, ezt az autót is Ian Callum álmodta meg. Az általa megrajzolt harmonikus formákon sokat az elmúlt év végi ráncfelvarrás alkalmával sem változtattak, hiszen még a lökhárítók is változatlanok maradtak, mint a négy évvel ezelőtt bemutatott modellen. Megkapták viszont az első fényszórók az új kötelező arculati elemet, amely a LED-es fényszórók dupla J-alakú menetfénye és manapság egy Jaguar modell legfeltűnőbb ismertetőjegye. Ezen felül az autó orránál módosított alsó légbeömlőt találunk, amelyet karakteres, penge formájú idom díszít. A modern Noble Chrome kidolgozású hűtőmaszk új, rombusz mintázatú rácsozatát a Jaguar tradicionális logója ihlette; a kerékdobokon kialakított új légkivezető nyílásokat az ikonikus Leaper embléma díszíti.
És annak ellenére, hogy elvben ez a kisebb SUV modell, az utastérben helyet foglalva nem lehet okunk a panaszra. Sportautókat idéző cock-pit fogadja a vezetőt, amelyet csak megerősítenek a vastag oszlopok, a széles kardánalagút, illetve a testet jól megtámasztó, sportos ülések. De ez nem minden, hiszen a sportos üléspozíció mellett jutott hangsúly a luxus elemekre is. Az ajtók vastag borítást kaptak, így van „súlya” egy-egy ajtó nyitásnak, zárásnak. A bőrbevonat mindenhol valódi, tetszetős díszvarrásokkal és különleges, elsősorban fém dekorációs elemekkel hozza nemcsak a luxus hangulatát, hanem annak az érzetét is. Az új belső tér központi eleme az integrált, 11.4 colos, HD érintőképernyő. A műszerfal közepén elhelyezett, ívelt üvegpanelen keresztül vezérelhető az új Pivi Pro szórakoztató rendszer. A vegyi úton edzett üvegből készült monitor két bevonatot kapott: az egyik a becsillogást akadályozza meg, míg a másik az ujjnyomokat tartja távol. A vezetőcentrikus belső térben könnyen hozzáférhető, megnövelt méretű tárolórekeszt találunk az új sebességválasztó kar előtt; ugyanitt kapott helyet a 15 W teljesítményű vezeték nélküli telefontöltő is.
Az új Drive Selector sebességválasztó kar – a számos igényes részlet egyike – az eddiginél szélesebb, alacsonyabb kialakítást kapott, felső részét „krikettlabda” öltések díszítik, míg alsó szegélye precízen megmunkált fém felület: mindkét részlet a kiemelkedő tapintási élményt segíti elő. Az I-Pace tisztán elektromos sport-szabadidőjármű dizájnja által ihletett, új kormánykeréken megvilágított, használaton kívül rejtett kapcsolókat, valamint kormányra integrált fém váltókarokat találunk. A részletekbe menő figyelem kiváló példája a fejtámlákat díszítő, dombornyomott Jaguar Leaper figura, vagy a kárpitokra erősített, a márka múltja és hagyományai előtt tisztelgő ‘Est.1935 Jaguar Coventry’ címke.
Miután már alaposan körbejártuk a tesztautót, következzen az a műszaki tartalom, amiért éppen ebbe a rovatba került. Az új E-Pace a Jaguar új fejlesztésű, prémium keresztmotoros architektúra (Premium Transverse Architecture) padlólemezét alkalmazza, amelyet már tervezése során eleve felkészítettek a legmodernebb villamosított hajtásláncok fogadására. Ezek közé tartozik az új háromhengeres P300e plug-in hybrid hajtáslánc.
Három henger, turbó, 1,5 literes hengerűrtartalom és 309 lóerő. Mindez első hallásra egy kicsit furának hangzik, pláne, ha még azt is hozzátesszük, hogy ezzel a P300e egyben az E-Pace család csúcsmodellje is. A teljesítményből ugyancsak 200 lóerőért felel a benzinmotor, a maradék 109 lóerőért a hátsó tengelyen dolgozó villanymotor a felelős. Utóbbihoz 15 kWh bruttó kapacitású akkumulátorcsomag kapcsolódik. Katalógus adatok szerint így tisztán elektromos üzemmódban akár 68 km is megtehető. Persze ez csak illúzió, hiszen a gyakorlatban azért az 50 km-nek is örülni kell, de tény az is, ha teljesen sportosan közlekedünk a kocsival, akkor is tud tisztán 30 km-es hatótávolságot. Számokra váltva a menetteljesítményeket: az E-Pace plug-in 0-ról 100 km/h-ra 6,5 másodperc alatt gyorsul fel, végsebessége pedig 216 km/h. Mindehhez sokat tesz hozzá, hogy remek futóművet faragtak az autó alá, amely támogatja a sportos vezetési stílust, és még a rosszabb minőségi magyar utakon sem hozható ki a sodrából.
Sokszor mondják, hogy a plug-in modelleket úgysem tölti sokat a tulajdonos, csak a zöld rendszám miatt dönt mellette. Nos, a Jaguar ebben is jó, mármint a töltésben. Plug-in-sége ellenére ugyanis gyorstöltővel is tölthető, és akár 32 kW teljesítménnyel is képes áramot felvenni az erre alkalmas oszlopokról. A töltési sebességnek köszönhetően akár egy tárgyalás, egy nagy bevásárlás esetén is érdemes csatlakoztatni az autót, hogy újabb 30-50 km benzinmentes etapot nyerjünk ezzel.
Az egyetlen apróság, amivel nehéz mit kezdeni, az a P300e ára. Az alapverzió ára is több mint 23 millió forint, de tesztautó árlistáján 28 millió forintos összeg szerepel. Ez sokkal több annál, amit mérete miatt gondolnánk. És ráadásul ennyiért akár plug-in verzióban, akár teljesen elektromos verzióban nagyon sok konkurens modell elérhető. De mondhatnánk, a szerelemnek ára van!
Motor:
1,5 literes, 12 szelepes, soros elrendezésű, háromhengeres, turbós, benzinmotor + villanymotor
Lökettérfogat: 1498 cm3
Legnagyobb teljesítmény:
227 kW (309 LE)
Legnagyobb nyomaték:
540 Nm
Sebességváltó:
8-fokozatú, automata
Hajtásrendszer:
elsőkerék-meghajtás
Hosszúság: 4395 mm
Szélesség: 1984 mm
Magasság: 1648 mm
Tengelytáv: 2681 mm
Saját tömeg: 2127 kg
Végsebesség: 216 km/h
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,5 s
A szakember szemével
Laki Balázs, EuroFleet értékesítési menedzser: “ Lassan körbeérünk a Jaguar paletta teljes bemutatásával Magazinunkban, így került sor a plug-in verziójú E-pace bemutatására is. Az elektro-benzin motorkombináció menetteljesítménye meggyőző és bőséges a hétköznapi sportos életmódhoz, sőt ezzel a felszereltséggel szinte a brit királyi család rokonságába is képzelhetjük magunkat. Előnye, hogy akár 32kW teljesítménnyel is tudjuk táplálni, így valóban gyorsan utántölthető az akkumulátor pakk a fogyasztó és környezetbarátibb városi közlekedéshez. Igen, az ár magas, de a prémium plug-in szegmensben szereplőkhöz képest már csak minimális a felár, így elgondolkodtató bérlési opció lehet felső-, és elsőszámú vállalatvezetők számára.„
Tekintse meg Villanyflotta ajánlatainkat!